geheugen bijgeplaatst, maar waar te zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een Asus Eee PC 1000H (windows xp) met standaard 1 GB geheugen. Dat geheugen heb ik vervangen door 2 GB geheugen. Waar kan ik nu ergens zien of die 2GB ook werkelijk herkend wordt? Ik heb nl. niet de indruk dat het systeem sneller is geworden, en dat was eigenlijk de bedoeling.
mvrgr. Kanyarat.

Hoi !

Rechtsklikken Deze Computer - Eigenschappen.

Greetz,

Harry.

Zover ik weet kan de eee 1000H niet geupgrade worden boven 1 GB.
De 1000HD kan dat wel.

Maar je merkt het vanzelf of meer dan 1 GB wordt herkend als je de tip van Harrie Snor navolgt.

Tijs.

Ik zal me wel blind zitten staren:o Harry, maar ik vind in heel xp "deze computer" niet. Ik zit al een tijdje in systeem en systeembeheer te harken zonder resultaat. Op mijn andere pc in vista was het een fluitje van een cent.

Volgens de vakman kan ook de 1000H naar 2GB.

mrmusic volgens de leverancier moet het tovh echt kunnen en volgens vele andere ook. Als ik in Everest kijk staat er bij moederbord/SPD (wat het ook zijn moge) modulenaam:MemorySolution TMS2GS264D081665KE, Modulegrootte: 2048MB (2ranks, 8 banks) enz. Wat betekend dit dan?

Laatst bewerkt:
Daar had ik al gekeken maar daar staat niks over het geheugen. Daar staat alleen:
Systeem:
Microsoft Windows XP
Home edition
Versie 2002
Service pack 3

gerigstreerd op naam van enz......

Asus Eee PC
Intel (R) Atom (TM)
Cpu N270 @1.60 GHz
Kloksnelheid 1.60 GHz, 0,99 GB

Laatst bewerkt:
Nog zo een paar alternatieven:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k systeminfo | find /i "geheugen"
PS: "geheugen" vervangen door "memory" indien je een engelse versie gebruikt.
werkt dit niet, dan ik neem aan dat je d.m.v.
Start -> Uitvoeren -> msinfo32.exe
ook informatie over het interne geheugen kunt achterhalen.

Tijs.

't Staat er toch al: 0,99 Gb. Helaas dus, 2 Gb wordt blijkbaar niet herkend...

Laatst bewerkt:
Tijs, als ik dat doe krijg ik de volgende info:

Totaal fysiek geheugen: 1024MB
Beschikbaar fysiek geheugen: 524MB
Totaal virtueel geheugen: 2.00GB
Beschikbaar virtueel geheugen: 1,96GB
Ruimte voor wisselbestand: 2,38GB

Kan ik hier uit opmaken dat er wel 2GB in zit maar dat er maar 1GB gebruikt wordt en mrmusic toch gelijk heeft?

Tijs, als ik dat doe krijg ik de volgende info:

Totaal fysiek geheugen: 1024MB
Beschikbaar fysiek geheugen: 524MB
Totaal virtueel geheugen: 2.00GB
Beschikbaar virtueel geheugen: 1,96GB
Ruimte voor wisselbestand: 2,38GB

Kan ik hier uit opmaken dat er wel 2GB in zit maar dat er maar 1GB gebruikt wordt en mrmusic toch gelijk heeft?

Het gaat hier om Totaal fysiek geheugen. Dat is 1 GB. Hieruit mag je dus concluderen dat de resterende 1 GB niet herkend wordt/dat 1 GB het maximum is.
Ook op de website van Asus staat dat (enigszins): Bij de 1000HD versie staat bij de specs van het geheugen dat het uitbreidbaar is, bij de specs van de 1000H staat dat er niet bij.
Ik vrees dat je dus door de verkoper en/of websites op het verkeerde been bent gezet...

Tijs.

Het gaat hier om Totaal fysiek geheugen. Dat is 1 GB. Hieruit mag je dus concluderen dat de resterende 1 GB niet herkend wordt/dat 1 GB het maximum is.
Ook op de website van Asus staat dat (enigszins): Bij de 1000HD versie staat bij de specs van het geheugen dat het uitbreidbaar is, bij de specs van de 1000H staat dat er niet bij.
Ik vrees dat je dus door de verkoper en/of websites op het verkeerde been bent gezet...

Tijs.

Ik denk toch dat Asus zelf het wel het beste zal weten...

Klopt Mrmusic! Ik heb Asus net gebeld en ook die zeggen dat de Asus Eee PC 1000H wit, 160Gb, 1Gb, geupgrade kan worden naar 2 Gb. Ik heb ook uitgelegd dat er nu
2GB 667 MHz SODIMM PC2-5300 inzit, maar dat windows xp maar 1 GB herkent van de 2. Dat begreep hij zelf ook niet want hij zou het gewoon met 2GB moeten doen. Ik ben dus nog even ver. Het kan dus wel maar windows gebruikt maar 1GB.

Laatst bewerkt:
Wat er gebeurd is weet ik niet maar het werkt opeens. Ik heb de geheugenbank eruit gehaald om de info hiervan door te geven, ik zet hem weer terug en vervolgens de pc aan. Eerst kreeg ik een zwart scherm waarop ik de pc heb uit gedrukt. Ik startte opnieuw op en nu kreeg ik wel (voor de eerste keer) de keuze om in de bios te komen. Tot mijn grote verbazing herkent hij nu ook 2GB zonder dat ik iets gedaan heb.

Nog een paar keer opgestart en alles blijft ok. Merkwaardig blijft dat ik maar 1 keer die mogelijkheid om in de bios te komen zag verschijnen, en nu niet meer! Als ik opstart gaat het systeem gelijk naar windows en zie ik niet de optie "tab" om naar de bios te gaan. Hoe ik daar dus in moet komen is mij nog steeds een raadsel. Iemand?
mvrgr. Kanyarat.

Uit de FAQ

Please press "F2" continuously when booting to enter BIOS Setup[...]

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan