Geheugen bijkopen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roegnak

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Ik heb nu een jaar ofzo vista maar voor games loopt dat dus echt niet goed. Ik zou dus graag geheugen bijkopen. Mijn vraag is of dat wel de beste oplossing is, en de goedkoopste oplossing.

processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80 GHz
geheugen: 1022 MB RAM
type computer: 32 bits
grafische kaart: Geforce 7500 LE

Alvast bedankt

hoi

geheugen erbij kan.1gb is niet veel voor vista.
maar ook je graka is nou niet bepaalt een gamemonster....

Zou ik dan een gig bij steken of een betere grafische kaart kopen, of allebei?

De algehele performance van Vista zal er wat op vooruit gaan, zal ook wat vlotter draaien.
Spellen gaan er niet of nauwelijks sneller van draaien.

Voor het geld hoef je het niet te laten, geheugen is de laatste tijd betaalbaar geworden.

Edit: voorlopig 1GB van het zelfde type.

Grtz.

Zou ik dan een gig bij steken of een betere grafische kaart kopen, of allebei?

zie reactie van Funzip;)

wil je goed gtames spelen is een andere kaart een optie.

al houd je processor de boel ook wel weer een beetje tegen.

Laatst bewerkt:
Voor een fatsoenlijke grafische kaart (rond de 80 tientjes) en geheugen (2 tot 3 tientjes) ben je in totaal dus rond de 110 euro kwijt. Afhankelijk van welke games je speelt, loop je dan nog steeds achter. Echter, "bij zijn" in computergameland is eigenlijk nooit mogelijk: je koopt wat en een paar maanden later blijkt dat je al weer achter loopt. De kunst is om een balans te vinden tussen budget en te spelen games.

Een compleet nieuwe pc die games aankan van vandaag de dag kost tussen de 500 en 750 euro.

It's your choice.................

Laatst bewerkt:
ik heb zo'n 1200 euro neergeteld voor m'n pc
een nieuwe pc is dus niet echt een optie, hij is pas een jaar oud
Hoe weet ik welk soort geheugen ik moet bijkopen?

ik heb zo'n 1200 euro neergeteld voor m'n pc
een nieuwe pc is dus niet echt een optie, hij is pas een jaar oud
Hoe weet ik welk soort geheugen ik moet bijkopen?

Dan heb je het een jaar geleden minder handig aangepakt. Mijn pc is inmiddels 16 maanden oud en toen ik 'm kocht was de snelste videokaart de 8800 GTX, ik heb toen een GTS gekocht. Processor die ik toen kocht was een E6850 (dual core), maar de eerste Quadcore was toen nét al op de markt.

Als jij dus nog ná mij hardware hebt gekocht (en dat is dus zo, want je schrijft dat de pc pas een jaar oud is) en die hardware bestond o.a. uit een Pentium processor en een 7000 serie videokaart, dan heb je 't m.i. heel erg onhandig aangepakt, zeker als iemand jou voor die machine 1200 euro heeft laten betalen.

Als je ooit weer een nieuwe koopt, kom dan eens langs bij de Helpmij voor advies, want 1200 euro een jaar geleden neer moeten tellen voor een Pentium, slechts 1 gig geheugen en een 7000+ videokaartje, vind ik veel, érg veel geld.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een jaar ofzo vista maar voor games loopt dat dus echt niet goed. Ik zou dus graag geheugen bijkopen. Mijn vraag is of dat wel de beste oplossing is, en de goedkoopste oplossing.

Heb je de prestatie-index van je systeem in Vista al eens bekeken?
Daar kan je al snel zien waar de bottleneck van je systeem zit.

Ja, 2.6, bij grafische weergaven voor spellen.
Mijn vader heeft deze pc gekocht en ik denk ook dat hij niet de beste koop heeft gedaan. Ik woon wel in België, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Ik heb nog lang nadat ik mijn vorige bericht postte, na zitten denken over de prijs / prestatie verhouding en hoe langer ik erover nadacht, hoe meer ik ervan overtuigd raakte dat die pc verkoper een hele goede zaak heeft gedaan. Ik wil de woorden "je belazerd moeten voelen" niet uitspreken, maar er was eind 2007 al een heel roedel core 2 processors op de markt. Die 6850 van mij had vele, vele voorgangers.

Enige rechtvaardiging voor de prijs zou kunnen zijn dat je vader expliciet de opdracht heeft gegeven een Pentium te willen, maar dan nog vind ik dat die verkoper ongevraagd advies had moeten geven over de mogelijkheden van een Core 2 en zeer zéker over het meeleveren van Vista op de machine, maar ja, da's oude koeien uit de sloot halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan