geheugen bijkopen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sepapke

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
24
Ik speel heel intensief games, maar soms gebeurt het toch eens dat het naar mijn zin te schokkerig wordt of iets te traag gaat (vooral met hogere instellingen dan of heel nieuwe spellen). Ik heb volgens mij 2x 256 mb ram (zeg mij als ik verkeerd ben) en nu dacht ik om misschien nog eens 512 mb ram bij te steken, zodat ik dan 1024 heb. Zal mijn computer hierdoor echt vlugger werken ? of moet ik ook andere dingen upgraden ? Moet ik deze keer ook 2x 256 mb kopen of mag het 512 zijn ? Kan iemand mij een goedkope winkel aanraden (mag natuurlijk geen brol zijn), liefst onder de 50 euro als dat kan ?

De specificaties van mijn computer zijn de volgende (zeg maar als je meer info nodig hebt):

- Pentium IV HT
- 512 MB ram
- 3,40 GHz
- Windows XP home edition sp2
- Apparaatbeschrijving (ramgeheugen)

DIMM2: Samsung M3 68L3223FTN-CCC
DIMM4: Samsung M3 68L3223FTN-CCC

Veld Waarde
Eigenschappen Geheugenmodule
Modulenaam Samsung M3 68L3223FTN-CCC
Serienummer F208D5D0h (3503622386)
Modulegrootte 256 MB (1 rank, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh

Geheugeninstellingen
@ 200 Mhz 3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 166 Mhz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)

Geheugenmodule-eigenschappen
Early RAS# Precharge Niet ondersteund
Auto-Precharge Niet ondersteund
Precharge All Niet ondersteund
Write1/Read Burst Niet ondersteund
Buffered Address/Control Inputs Niet ondersteund
Registered Address/Control Inputs Niet ondersteund
On-Card PLL (Clock) Niet ondersteund
Buffered DQMB Inputs Niet ondersteund
Registered DQMB Inputs Niet ondersteund
Differential Clock Input Ondersteund
Redundant Row Address Niet ondersteund

Geheugenmodulefabrikant
Firmanaam Samsung
Productinformatie http://www.samsung.com/Products/Semiconductor/DRAM/index.htm
 
Wellicht kan je laten weten welke videokaart je hebt want dat is namelijk uiterst belangrijk bij het spelen van Games.
 
Ow, vergeten, mijn fout !

Ik heb een NVIDIA Geforce 6610 XL
 
Voor de nieuwere spellen niet voldoende dus.
Ik zou eerst eens naar een andere kaart gaan kijken.
 
Wat raad je me dan aan ? en belangrijker, wat gaat me dat kosten ?
 
Ik zou zo 1 2 3 niet weten welke je nou het beste kan hebben.
Je zal eerst moeten weten wat je maximaal wil uitgeven. Prijzen lopen zeer uiteen en de nieuwe spellen eisen nogal wat schijnt.
 
Hey, ik heb even rondgeken en heb uiteindelijk deze kaart gevonden : GeForce 6800GS
voor een 200 euro (ongeveer). Wat denk jij ervan ?

edit: nog een gevonden in dezelfde prijsklasse nl. Radeon X1900 RX 256MB DDR3
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een kaart van 512 gaan maar dat schijnt ook niet alleszeggend te zijn. Ik ken helaas niet alle reviews. Er zijn op Helpmij ook wel een paar echte hardwarekenners dus wellicht dat deze je vraag ook zien. Even geduld.
 
Ik vrees dat de prijsklasse dan weer veel te hoog zal zijn ! En 256 MB kaarten (DDR 3) worden vrij goed "gereviewd". Heb je een idee wat ik nog zou kunnen krijgen voor mijn NVIDIA 6610 XL kaart ? Bovendien schijnt het dat 512 mb geheugen geen zin heeft als je een DDR 2 hebt.

edit: heb nu deze ontdekt: XFX GeForce 7300GS 256 MB PCI Express

Waarom is deze zo goedkoop ivm die 200 euro kaarten die ook DDR2 en 256 mb geheugen hebben ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een kaart van 512 gaan maar dat schijnt ook niet alleszeggend te zijn. Ik ken helaas niet alle reviews. Er zijn op Helpmij ook wel een paar echte hardwarekenners dus wellicht dat deze je vraag ook zien. Even geduld.

lees ik net in grafische kaarten:

"met de 7900 zit je voorlopig wel goed hoor.

hier ook een pc met die kaart, echt goed"

+

berichtje op een hardware site:


X-Bit Labs meldt dat nVidia binnenkort een nieuwe versie van de 7900 serie gaat uitbrengen op de retailmarkt, de GeForce 7900GS. Deze kaart wordt al gebruikt door grote systeembouwers zoals Dell. De verwachting is dat de 7900GS eind agustus in de winkel zal liggen.

De 7900GS zou rond 179-199 dollar moet gaan kosten en nVidia richt zich met deze kaart op ATI's X1650. nVidia heeft de 7900GS 20 pixel processors, 7 vertex processors en een 256-bit geheugenbus gegeven. De 7900GS maakt gebruik van de G71 core en features die deze chip in zich heeft zoals een laag energieverbruik en dual-link DVI uitgangen. De core zal geklokt zijn op 470MHz, het geheugen op 1320MHz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan