Geheugen bijplaatsen. Merk en hoeveelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Momenteel heb ik 1 GB aan geheugen in mijn PC zitten, middels 2 PC3200 DDR SDRAM-stripjes van 512 MB. De stripjes zijn van het merk Twinmos. Nu wil ik dit uitbreiden met minimaal 1 GB. Nu vroeg ik me af of het perse hetzelfde merk moet zijn. Dat heb ik namelijk wel eens gehoord. Een andere vraag is of waar ik rekening mee moet houden als ik een stripje van 1 GB koop ipv weer twee stripjes van 512 MB.
Mijn systeem is een Athlon 3500+ socket 939 Venice. Mijn moederbord is een Asus A8N-SLI.

Laatst bewerkt:
het gebeurt wel eens dat 2 verschillende merken conflicten geven ja

en als je een strip van 1 gig koopt dan ook het liefst pc 3200 en aantal mhz wat je al hebt

als je sneeller koopt zal ie toch op de langzaamste gaan draaien

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Ik heb echter toch wat vragen nav je post.
PC3200 is toch per definitie alleen 200Mhz (Doublerate 400Mhz)? En bestaan er voor mijn systeem snellere opties dan PC3200 dan?
Stel dat er geen conflicten optreden, is het dan wel zo dat bijv. Kingston en Twinmos samen een minder resultaat geven dan wanneer ik alleen Twinmos-stripjes zou hebben?

Je moederbord ondersteund dual-channel, dus is het beter van 2 modules van 512 bij te plaatsen. Controleer wel of je geheugen geschikt is voor dit mobo, dubbelsided geheugenchip van 400Mhz worden hier teruggeklokt naar 333mhz bij het gebruik van 4 latten, je moet dus eens kijken in de maual (blz 2-12, QVL).

jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan