Geheugen bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Berichten
312
Hallo,

Ik heb een computer met een asus moederbord en een pentium III met 803 mhz. Op het moment zit er 64 mb intern geheugen in. Ik zou graag willen dat de computer wat sneller gaat lopen. Daarom heb ik al een beetje rond gekeken en zag ik dat er veel soorten geheugen zijn. Maar mijn vraag is welk geheugen moet ik hebben? Zo staan er Sdram modules, DDR Sdram modules, RDram Rimm Modules, OC-Ram (Overclock) Modules en Compatible Geheugen. Welk soort geheugen moet ik hebben? Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin
 
Voor jou PC zal dat SD-ram zijn, afhankelijk van het type moederbord moet dat soms dubbelzijdig geheugen zijn. Geef het type moederbord eens door.
 
Ik weet zo het typenummer niet. Het moederbord heeft in ieder geval geen netwerk on board en verder ook niks bijzonders. Wanneer ik er bijv. 128 mb er bij in zet werkt mijn computer dus sneller, of niet? Nu zit er namelijk 1 module in van 64 mb. Wanneer ik zo'n module er in zet werkt deze dan automatisch of moet ik daarvoor nog iets instellen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin
 
Als je een geheugen gaat bij plaatsen zet dan wel ruim van te voren je pc uit (stroom eraf). En let vervolgens op statische electriciteit :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan