geheugen bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosjka

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
Berichten
100
wie kan me helpen te bepalen hoeveel ik kan bijplaatsen in mijn pc. iklees hier en daar dat dat afhangt van een aantal dingen.
ik heb een pentium III 800 133 MHz
nu zitten er twee maal 128 in en ik zou graag tot minimaal 512 of liever nog 101 1024 upgraden.
 
je moet even kijken wat je moederbord kan ondersteunen zit meestal een max op
 
Je processor heeft daar helemaal niets mee te maken, dus je zult moeten verklappen welk moederbord, of tenminste welke chipset je hebt.
 
in het boekje van mijn moederbord vind ik het volgende:
Supports
EDO 16 MB - 384 MB
SDRAM 16 MB - 1.5 GB

klinkt alsof ik er nogal wat in kan zetten he? of kijk ik nu verkeerd?

chipset
VT82C693A PCI/AGP Controller (PAC)
VT82C693A PCI ISA IDE Controller

het zegt me helemaal niks, dus ik heb geen idee of ik nu iets nuttigs intik. hopelijk wel :)
 
sloten

moet het aantal sloten ookin het boekje staan, of moet ik daarvoor de kast openmaken?
 
Het makkelijkst is inderdaad om even te kijken. Stelt niet veel voor, even de kast openmaken en kijken hoeveel geheugenslots er zijn.
 
Tuurlijk, het is gewoon de zijplaat losschroeven en kijken.
 
Wel opletten dat als je win 98 of zelfs ME draait dat je pc trager kan worden als je boven 512 MB gaat.

groetjes
 
trager boven de 512? ****, dan schiet het dus niet echt op, want ik wil hem juist sneller maken. bedankt voor die tip! want dan kan ik dus beter 2 x 256 plaatsen
 
ik werk met vrij zware grafische programma's, en daarnaast ben ik gewoon veel online bezig
 
Dan zou ik eerst en vooral eens Windows 2000 of XP installeren. Dan lukt meer dan 512MB geheugen perfect en je bent verlost van dat brakke Windows 98.
 
oke, ik denk dat ik er nu wel uitkom. bedankt voor jullie tips, raad en adviezen.

groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan