geheugen bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerioo

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2003
Berichten
115
Heeft het nog zin om geheugen bij te plaatsen om Windows XP fatsoenliijk te doen draaien?
Nu werk ik nog met Windows 98(SE) en een Pentium III.
667 MHz - 128 MB (PC133 SDRAM)
 
Ik zou er wat bijgooien daar xp minimaal 128 mb vraagd
 
(Voor een procesor van 667 !!!!!!)

Als je nu lekker kan werken daarop zou ik het zo laten

Anders 512 mb er inzetten voor XP maar verwacht er geen wonderen van

Of even doorsparen , lijkt me de beste oplossing:thumb:
 
Laatst bewerkt:
minimum voor xp is 64 mb, maar met 256 draait hij al aardig. Hij zal er iets sneller door worden. Zet er niet te zware programma's op.

Ouder geheugen is in de winkel denk ik niet meer te vinden. Ik zou dan kijken op www.marktplaats.nl

Ik denk dat je SDRAM hebt?
 
:D Inderdaad, ik zie het:thumb: Handig om te weten voor als ik een oude pc moet oplappen.
 
128 mb minimaal ---256 mb aanbevolen !!! voor xp.!!
En wat geheugen etreft is nog overal te krijgen!
 
Eén van mijn pc's waarop XP-Prof. draait is een pc met een kloksnelheid van 300Mhz en met een interngeheugen van 64MB, nou ik ben daar ontzettend tevreden mee hoor.

Natuurlijk zal XP beter/sneller draaien wanneer het interngeheugen en de kloksnelheid hoger liggen dan hierboven door mij vermeld.

Dennis.
 
Ik moet nu per sé XP-Pro op een pc met een kloksnelheid van 133Mhz en een interngeheugen van 32MB installeren voor een (arme)kennis. Dat zal niet makkelijk gaan, maar ik probeer het bios met assembler te misleiden. Hoop dat het gaat lukken.

Dennis.
 
Bij de installatie zal hij waarschijnlijk zeggen dat er te weinig geheugen inzit. Op dat moment geeft hij dan aan dat hij minimaal 64 moet hebben. (na het controleren van de hardware)

Heb dit meegemaakt in de pc van mijn broer toen die nog geen 64 mb had.

Wat wil je dan in het bios misleiden? Iets met het intern geheugen? Lijkt me geen werken met die pc.

Edit: wordt eigenlijk een beetje erg offtopic:eek:
 
Tanja1968,

Ik heb het niet tegen jou hoor. Je hebt gewoon gelijk met dat 64MB interngeheugen. Zoals jij hierboven kunt lezen draai ik zelf XP met 64MB. Het kan dus, dat zeg je ook.

Lijkt me geen werken met die pc.

Ik geloof je best, Tanja1968. Maar ik moet toch wat doen voor die arme kennis van mij. Ja, dat over het bios moet ik zelf nog gaan uitzoeken. Ik stoeide in het verleden wel erg vaak met assembler. Het copieren van rom naar ram en vervolgens in ram de gegevens te manipuleren. Ja, sorry. Het was niet mijn bedoeling om off-topic te gaan. Nogmaals, mijn excusses.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan