geheugen bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Obbes

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Ik heb een Packard Bell pc met dit moederbord:Gigabyte GA-8S648FXM2
Ik heb 2 slots met daarin 2 bankjes met 256 Mb.
Nu wil ik mijn geheugen uitbreiden maar wat kan ik het beste doen?
2 bankjes van 512Mb of 1 van 1Gb, zodat ik later nog 1 van 1Gb kan bijprikken.Wie kan mij wat advies geven?

Volgens mij ondersteunt dit bordje geen dual channel.
Dus wat je erin prikt maakt niet uit.
Ik zou wel kijken in het moederbord boekje hoeveel je maximaal in een slot kunt zetten.
Voordat je een miskoop maakt

Je kan met dit proggie precies zien wat voor een moederbord je hebt en hoeveel aan geheugen je daar kwijt kan.
Voordat je de fout ingaat om iets te koen wat niet kan.

HIER DUS CPUID

Staat gewoon in de manual.
2 184-pin DDR DIMM sockets
Supports DDR400/DDR333/DDR266/DDR200 DIMM
Supports 128MB/256MB/512MB/1GB unbuffered DRAM
Supports up to 2GB DRAM (Max) Supports only DDR DIMM

Ja dat weet ik maar wat ik wil weten is ik er beter 2 van 512mb of 1 van 1Gb ik kan prikken of maakt dat niet uit?

Tja, als je later nog een keer wil upgraden, eentje van 1 gig.

Stel, je gaat met Vista werken.

Zoals ik dus al vermeld heb is mijn moederbord vervangen voor degene die ik in mijn eerste post vermeld had en zit de originele er niet meer in

Had je de moeite genomen om de link te bekijken , dan had je gezien dat dit geen link is naar je orginele moederbord maar je nieuw geplaatste mainboard:shocked:

Had je de moeite genomen om de link te bekijken , dan had je gezien dat dit geen link is naar je orginele moederbord maar je nieuw geplaatste mainboard:shocked:

Als ik de link aanklik kom ik op dit moederbord
Paros PDI (GA-85648 FXM2) Ver 1.2 µATX motherboard
en dat is het origineel en zit er niet in maar ik weet wat ik nu moet kopen en daar ging het mij om

Als je mijn link bedoeld, dit is een proggie wat je even moet installeren en dan kan je perfect zien wat voor een moederbord er in de pc zit.

Makkelijker kan niet.

Die werd al in de startpost gegeven, waarom moet nogmaals hij kijken? hij weet het immers al.:confused:

Omdat, beste Lange pier, hij dan precies kan zien welke geheugen modules erin kunnen, dan weet je het zeker.
En omdat hij elke keer zegt dat hij het originele moederbord niet meer heeft en hij wel een link ziet met een moederbord wat hij niet heeft.
M.Obbes
Quote:
Origineel gepost door klepzeikers Bekijk Bericht
Had je de moeite genomen om de link te bekijken , dan had je gezien dat dit geen link is naar je orginele moederbord maar je nieuw geplaatste mainboard
Als ik de link aanklik kom ik op dit moederbord
Paros PDI (GA-85648 FXM2) Ver 1.2 µATX motherboard
en dat is het origineel en zit er niet in maar ik weet wat ik nu moet kopen en daar ging het mij om

Als je wat tegen mij hebt, kan je het ook gewoon zeggen hoor.

Snap er ook de balle meer van, dacht dat het vervangende moederbord degene was die in de startpost stond, schijnbaar niet, dus.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan