Geheugen bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HpLaptopUser

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Ik heb een HP Laptop. Nu wil ik mijn intern geheugen uitbreiden.
Waar moet ik beginnen om te weten hoeveel ik max bij kan plaatsen of hoeveel die max aankan?

Heb via via een tip gekregen om hele laptop ''uit te lezen'' doormiddel van Everest.

Wie kan me helpen langzaam stap voor stap om mij uit te leggen hoe ik geheugen bij kan plaatsen.

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Ik weet niet welke everest je hebt maar pc wizard doet het zeker wat je wil om te kijken welk geheugen je nu er in hebt en hoeveel geheugen zou eerst dit even opzoeken en hier melden.

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Ik weet niet welke everest je hebt maar pc wizard doet het zeker wat je wil om te kijken welk geheugen je nu er in hebt en hoeveel geheugen zou eerst dit even opzoeken en hier melden.

Ik heb hem geinstalleerd en hij werkt. Kunnen jullie mij dan nu uitleggen waar ik moet kijken hoeveel ik heb en nog kan hebben?

EDIT: Kan het kloppen dat je bij moederbord moet kijken en dan bij max. module grootte moet kijken?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Rechts zie je een lang vakje met bovenin hardware staan en daaronder icoontje(moederbord) net onder hardware klikken dan komen er rechts allemaal gegevens te staan en dan daar even op systeem geheugen klikken en dan zou je geheugen tevoorschijn moeten komen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Rechts zie je een lang vakje met bovenin hardware staan en daaronder icoontje dan op de bovenste regel net onder hardware klikken dan komen er rechts allemaal gegevens te staan en dan daar even op systeem geheugen klikken en dan zou je geheugen tevoorschijn moeten komen

Hallo, ik begrijp het programma. Fysiek geheugen zegt over het interne geheugen. Ik heb 2x 512MB DDR2 SDRAM PC2-4300 (266 MHZ). En bij max module grootte 4096 MB. (Dit houd in dat ik max 4GB in kan zetten aan intern geheugen toch? Aantal Connectoren = 2 dus ik heb geen vrije plekken meer? Als ik bijvoorbeeld mijn interne geheugen uit wil breiden naar 4GB hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb gehoord dat Kingston het beste merk is dus op welke kom ik uit als ik uit wil breiden tot 4gb?

Hoi,

Volgens mij zijn allebei de sloten bezet door de 2 x512 dus denk ik dat je 2 x 2 gig moet kopen maar welk besturingssyteem heb je?

Hoi,

Volgens mij zijn allebei de sloten bezet door de 2 x512 dus denk ik dat je 2 x 2 gig moet kopen maar welk besturingssyteem heb je?

Ik heb op het moment windows vista maar die zet ik volgende week om naar windows 7.

Hoi,

Sorry even mijn foutje is deze 32 of 64 bits want bij 32 bits is 4gig teveel deze ondersteund maar 3 gig

Hoi,

Als je win 7 ook 64 bits wordt dan zou je daar voor kunnen kiezen of wel gewoon de 2 x 2 gig nemen en dan die gig verlies voor lief nemen al is het geheugen op het ogenblik wel aan de prijs zie ik.

Hoi,

Als je win 7 ook 64 bits wordt dan zou je daar voor kunnen kiezen of wel gewoon de 2 x 2 gig nemen en dan die gig verlies voor lief nemen al is het geheugen op het ogenblik wel aan de prijs zie ik.

Okey, nee ik denk dat ik de windows 7 32bit installeer. Verschilt het erg die 32 en 64 bits van windows 7 van elkaar?

Hoi ,

Och nee op het ondersteunen van meer geheugen zullen de verschillen wel gering en meer berekeningen per ... dan he .

Laatst bewerkt:
Hoi ,

Och nee op het ondersteunen van meer geheugen zullen de verschillen wel gering en meer berekeningen per ... dan he .

Oke, Heel erg bedankt voor de informatie. Ik neem gewoon de Win7 32 bits met 3gb interngeheugen. Nu verschillen ze ook nog per Mhz. Moet ik daar ook nog op letten?
Ik heb ook nog een hele andere vraag. Die hoort niet in dit topic maar dan kan je ze allebei gelijk beantwoorden als je ze weet. Kan ik ook een processor wisselen van een dekstop pc? Maakt het uit als ik van een Celeron bv een Core2Duo maak? Of een Quad Core?

Hoi,

Prima, en om duidelijkheid te houden is het denk ik beter om de laatste vraag een nieuw topic te starten en dan gelijk even te vermelden op welk moederbord dit moet gebeuren.
En heb je geen gebruikaanwijzing of zoiets bij het notebook gekregen daar staat vaak vermeld hoe je dat kan uitvoeren het geheugen plaatsen
Je moet er opletten je hebt een so dimm pc2 4300 533mhz zoals in deze link

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan