Geheugen bijprikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave de Bruin

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Berichten
35
Hallo,

ik heb in mijn pc nu 2 reepjes KVR400X64C3A /512 Geheugen zitten van kingston

2 x 512 mb dus.

nu wil in er nog een gig bij prikken en vroeg me af of ik het beste nog 2 identieke reepjes kan kopen of dat ik bijv. ook deze (Retail, KVR400X64C3AK2/1G, Dual Channel Kit)
erbij kan zetten. is een dual channel kitje, maar is namelijk wel iets goedkoper dan 2 losse van die wie ik al heb.

groeten, Dave
 
Dan zou ik in mijn moederbord handleiding maar eens goedlezen wat en hoe er het op kan:confused:
 
en waarom zou je het willen? 1024 is toch zat?
 
ik wil uitbreiden omdat ik best veel doe gamen en de nieuwe generatie games voor de beste resultaten al meer dan 1 gig nodig hebben.

en mijn mobo is een asus a8n-e en allebei die types kunnen er op.

maar wil alleen weten of het verstandiger is om precies hetzelfde geheugen erbij te kopen of dat ik er bijv. ook een dual channel kitje bij kan zetten?
 
Voor online games is 1024 en een goeie processor (+1.5ghz?) meer dan voldoende.
Maar daar is meer je internet aansluiting van belang dan je hardware.
Als je non online games will spelen zoals F.E.A.R kan je beter een goeie videokaart, processor (+2,5ghz?) en 1024 mb meer dan voldoende. Maarja jou pc en geld dit is mijn mening
 
daar heb je ook wel gelijk in maar ik hou persoonlijk van gamen op hoge resulutie en detail enzo, maar het gaat daar verder niet om wat beter is en wat niet

ik wil alleen antwoord op mijn vraag
 
Ok ok srry ontopic. Heb je moederbord specs? want dan weet je hoeveel die aan kan.
 
weet ik
maar vroeg het nog een keer misschien was die het vergeten
 
het is een Ausu A8N-E nforce 4 bord

hij kan max 4gig werkgeheugen aan en ik heb nu 1 gig en wil uitbreiden naar 2 gig

er zij vier sloten en 2 zijn er nu gebruikt met een bankje van 512 mb.

ik wil er nog 2 bijzetten van 512 mb maar mijn vraag is dus of dat gehegen precies hetzelfde moet zijn (KVR400X64C3A/512) of dat het ook (Retail, KVR400X64C3AK2/1G, Dual Channel Kit) mag zijn

ook 2 x 512 mb dus

en dat vraag ik omdat dat dualchannel kitje goedkoper is dan 2 losse reepjes

uit de specificatie weet ik al dat ze er allebei in kunnen maar er staan niet bij of het ook gecombineerd kan

groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan