geheugen controlle

Status
Niet open voor verdere reacties.

nifrada

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Tijdens het opstarten van mijn pc bij het nog zwarte scherm krijg je de controlle van het geheugen dat is natuurlijk normaal maar bij mij blijft hij steeds opnieuw het geheugen controlleren en ben ik verplicht om esc.aan te klikken om mijn pc verder op te kunnen starten van af dan loopt alles normaal:confused:
Bedankt voor de hulp

Danny

Je kunt deze controle overslaan door "quick boot" op enable te zetten in het bios.
Je weet overigens zeker dat je geheugen goed is?
Had je voorheen dit probleem ook?

NB. ik heb de vraag naar de geschiktere sectie verplaatst.

Laatst bewerkt:
ik heb mijn geheugen latjes één per één in pc gestoken en het opstarten bleef hetzelfde problem hoe kan ik weten als mijn geheugen niet meer optimaal is en kan het dat daardoor mijn pc traag opstart.
Ondertussen heb ik in mijn bios de verandering aangebracht en het probleem van het opstarten is opgelost.

Dank u
Danny:thumb:

Ik zou voor de zekerheid nog even het geheugen testen met Memtest, dan weet je zeker dat of er iets mis mee is of juist niet. :)

ik heb de memtest gedaan geen fouten .Maar is het normaal dat de memtest na 100% voltooiing opnieuw begint dus met andere woorden de test stopt niet vanzelf.

Danny

Ja dat is normaal, als memtest geen fouten ontdekt is het geheugen okay, dus denk ik dat hierbij je probleem inderdaad opgelost is. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan