Geheugen corsair

Status
Niet open voor verdere reacties.

tito1984

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Hallo,

Ik ga een nieuwe pc samenstellen het is mijn eerste keer dat ik dit doe nu had ik een vraagje.

mijn processor is core i5 750, moederbord msi p55-g65 nu voor het geheugen heb ik voor Corsair XMS3 - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM gekozen nu was mijn vraag is dit goed en genoeg geheugen?

De pc wordt gebruikt voor games (football manager, command and conquer). Ik zie dat veel mensen al 6gb hebben en veel ook geheugen van kingston.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

alvast bedankt
christophe

Corsair is gewoon goed geheugen.

Mensen met 6GB hebben (meestal) een i7 (S 1336) waarin je dit in triple channel kan draaien.
Hiervoor heb je 3 (of meervoud van 3) gelijke geheugen balkjes nodig. Vandaar 6 / 9 / 12 gb ect

4GB is meer als zat voor de normale gebruiker.
Kingston heeft vaak ook goedkope setjes, vandaar dat je deze vaak voorbij ziet komen

Ik heb nog ergens een pc gezien dacht in een pc boek ofzo die had 12GB Ram dus zoiets is voor gamers etc

12 GB is niet voor gamers. Die hebben voldoende aan 4, tegenwoordig misschien 6, en écht maximaal 8. 12 GB gebruik je meer als je zeer zware bewerkingen uitvoert op de pc, hem gebruikt als webserver, of werkt met virtuele machines.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan