geheugen defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Heb hier een amd duron 1400 met een elitegroup moederbord k7 som+ v5.2A.
Het systeem start op tot en met het windows xp logo waarna een blauw venster verschijnt met een heleboel foutmeldingen er wordt o.a. gezeurd over hardware en drivers die niet goed zouden zijn.Herinstallatie van windows Xp(compleet) biedt geen soelaas zelfde foutmelding verschijnt na de eerste herstart tijdens windows xp instal.Persoonlijk verdenk ik het geheugen van deze problemen.Geheugen is een twinmos pc2100 256 Mb.Helaas is er moeilijk aan te komen.Zou een ddr333 module kunnen werken 0p dit mobo ? Volgens de specs ondersteund ie tot ddr 266 ,maar wat ik wel meer gezien heb is dat soms de mogelijkheid bestaat dat ddr333 ook kan (hij stelt dan in de bios deze module gewoon in op 266.

Geplaatst door hithotline
(...) maar wat ik wel meer gezien heb is dat soms de mogelijkheid bestaat dat ddr333 ook kan (hij stelt dan in de bios deze module gewoon in op 266.
Wat je zegt is inderdaad waar maar kan soms wel voor problemen zorgen.
Het gaat niet altijd op dus.

Vermeld eens de precieze foutmelding.
Vaak kan daar al uit worden opgemaakt waar het probleem ligt.

Of test je geheugen eens met Memtest.

Ik had hier laatst ook een PC met blauwe schermen. Bleek van het geheugenstripje een verbinding los te ziiten. Na vervangen stripje nog problemen, heb toen de processor opnieuw ingepakt met koelpasta.
Bleek dus door een te hoge temperatuur van de processor te komen in mijn geval.
Dus wat is precies de foutmeldingscode die je op het scherm te zzien krijgt?

foutmelding stop: 0x000000c5(0x00000002,0x00000001,0x80537345)gevolgd door een fysieke geheugendump.

de foutmelding in het vorige bericht zeker 5 keer gehad waarna die bij reset een keer wat verder ging met apparaten installeren en toen kwam de melding driver irq not less or equal (heel verhaal over drivers en updates) en dan stop: 0x000d78d,0x00000002,0x00000000,0xf9efc3d4
ook nog classpnp.sys - adress f9efc3d4 base at f9efc000,datestamp 3b7dc5af daarna weer uiteraard geheugendump.

Krijg een beetje het idee dat je geheugen voor dit probleem zorgt.
Heb je Memtest al gedraaid?

Memtest nog niet gedraait wel inmiddels een ander reepje 256 mb ddr 266 uit een ander systeem geprobeerd,helaas is dat niet de oplossing.
Iemand nog suggesties?

Opgelost ;heb ook nog hd getest zat een ieder geval ook een foutje in volgens powermax ,gelijk maar low level format gedaan.
Systeem gestart met xp instal en heb alle on board zaken uitgezet en toen deed ie het dus wel,ben later audio aan gaan zetten,dat ging goed tot dat ik de netwerkkaart inschakelde.Wederom bingo geen 1 keer meer kunnen starten.BSOD 's tot in den treure,deze maar uitzetten en los netwerkkaartje plaatsen.

Dank aan diegene die mee hebben gedacht met mij.

Dan heb je het gelukkig snel gevonden zeg. Scheelt een hoop hoofdbrekens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan