Geheugen digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Mijn dochter heeft een digitale camera voor haar verjaardag gekregen (een Olympus X-790) en nu vraagt ze zich af hoeveel foto's ze ermee kan maken. Ze heeft er nog maar een paar gemaakt en volgens de display mag ze er nog maar 10 maken. Of niet? Zou iemand ons dat kunnen vertellen?

Wat je het beste kunt doen is een extra geheugenkaartje erbij kopen. Op de doos of in het boekje staat exact welk type geheugen er in de camera moet en tot welk maximum je mag gaan. (Vaak is dit 1GB).

Ik heb de handleiding doorgebladerd, maar kan zo snel niet vinden hoeveel geheugen de camera zelf heeft. Er staat wel in wat voor kaartjes erin moeten. Maar de handleiding ligt nu bij mijn dochter op haar slaapkamer en ze slaapt. Ik kan niet eerder als morgenavond een beter antwoord geven.

het is de camerea die ik al in de link doorgaf

daar zit 20 mb intern in

Laatst bewerkt:
Eindelijk ben ik hier met een antwoord. Ik heb de gegevens proberen op te zoeken.

Interne geheugen : 20 MB
Lithium-ionbatterij : LI-42B
Batterijlader : LI-40C
Compatibele kaartjes : XD-Picture Card (16 MB - 2 GB), type H/M standaard (hebben we nog niet)
Megapixels van de camera : 7.100.000

Ik hoop dat iemand me nu verder kan helpen met mijn vraag.

maar wat is je vraag nu precies dan?

uit jou verhaal blijkt dat je maar weinig foto's kunt maken

dat klopt ook omdat ie maar 20mb intern heeft

daar gaan er dus niet veel op

zoals we al zeiden is het beter om kaartje te halen

neem hem mee naar een foto zaak en die helpen je wel verder dan

Mijn vraag is hoe het komt dat je maar zo weinig foto's kan maken zonder kaart. Als je met vakantie zou gaan, ben je dus verplicht om een kaart erbij te kopen omdat je meer als 11 foto's maakt (normaal gesproken).

Mijn vraag is hoe het komt dat je maar zo weinig foto's kan maken zonder kaart. Als je met vakantie zou gaan, ben je dus verplicht om een kaart erbij te kopen omdat je meer als 11 foto's maakt (normaal gesproken).

Ja, normaal koop je er ook een extra kaart bij. Een camera bezit zelf vaak iets van 16mb geheugen (intern of als kaart) waar je gewoon mee kan beginnen. Het beste kan je er een kaartje bij halen van 512mb / 1gb.

ja inderdaad

er zit 20mb intern geheugen in

daar slaat ie die foto's in op
je hebt een 7.1 camera en als ie op 7.1 staat dan kost een foto veel geheugen

dus zet je de camera op bijv 3.1megapixel dan kun je meer foto's op dat geheugen kwijt

ik heb zelf een 3.1 en een kaart van 256 nu erin zitten

camera geeft aan dat ie er 146 kan maken

dus op vakantie?? kaartjes halen:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan