Geheugen doorgebrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenmetselaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Berichten
3
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:
Nadat ik op verzoek van m'n PC m'n CMOS opnieuw had ingesteld, en ik resette, kreeg ik een zwart scherm. Ik zet hem uit, en weer aan, en m'n geheugen staat in de fik. En dat moederbord piepen natuurlijk. Dit betekend gelukkig wél dat m'n mobo niet is doorgebrand!
Het probleem is wel dat m'n geheugenbank wél is doorgebrand en gelukkig had ik nog een geheugen liggen, en dat moest ik dan maar in m'n secundaire geheugenbank stoppen, maar dat had geen effect want m'n mobo piepte toch. Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n computer het weer gat doen? Want m'n monitor blijft ook stand-by staan. Alvast bedankt voor de hard nodige hulp,

Jeroen.
 
Laatst bewerkt:
kijk eens bij de fabrikant van je mobo wat die piejes inhouden.
zo kan je makkelijker achterhalen wat de mankement is.
Als je geheugen letterlijk doorgebrand is, denk ik dat je er dan ook verstandig aan doet om een ander mobo aan te schaffen.

Ps, haal je emailadres weg uit je bericht. zo werk je spam etc in de hand.
 
doorgebrand

Bedankt,

nouja 'letterlijk doorgebrand', 2 plaatjes op de bank en op het geheugen zelf zijn roetzwart....En oja...Bij het computeren, zonder zware programma's te draaien, had ik 100% cpu gebruik, miss heeft het er wat mee te maken...
 
Normaal brand je geheugen niet zomaar door, tenzij je met de voltages en overclocken aan het spelen was, veel fabrikanten geven zelfs levenslange garantie op geheugenmodules.
 
garantie

Normaal brand je geheugen niet zomaar door, tenzij je met de voltages en overclocken aan het spelen was, veel fabrikanten geven zelfs levenslange garantie op geheugenmodules.
Dus...?Kan ik nu gewoon een nieuwe geheugenbank krijgen? Of als het ff kan een nieuw moederbord?
 
Je kan garantie claimen als de oorzaak niet door jou komt. Van corsair ben ik zeker dat zij levenslange garantie bieden, ik weet niet wat merk jij hebt. Daarbij zijn allebei de modules verbrand en het lijkt mij dan straf dat beide modules slecht waren. Ik denk eerder dat er iets bij het moederbord fout is gelopen. En dat maakt mij aan het twijfelen of een fabrikant garantie geeft op zijn product dat kapot is gegaan door een ander onderdeel van de pc, met de modules was tenslotte niks mis mee dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan