Geheugen en moederbord verschillen in volt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijhelpenjou

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hallo,

Op een moederbord die ik wil kopen staat dat hij 1,8v geeft aan geheugen. Maar het geheugen die vereist 2,3v maakt dat veel uit, en als dat uit maakt waarom staat dat geheugen dan in de QVL lijst van het moederbord. Het gaat om deze twee producten.

http://www.alternate.nl/html/builde...mainboard&artno=GPEG70&source2=coList#tecData

http://www.alternate.nl/html/builde...ELJ&source=builder/circleFrame&source2=coList

En nog dit (sorry voor een beetje offtopic) Dat moederbord heeft 2 PCIe x16 aansluitingen en bij de videokaart staat aansluiting PCIe x16 2.0 Maar bij bijzonderheden staat bezet 2 slots, wat bedoelen ze daarmee

Hoi,

Kan je alleen op de laatste antwoorden dat betekend dat de videokaart twee slotgaten in gebruik neemt .

Modag

dat geheugen is alleen voor SLI Moederborden
en dt moederbord wat jij kiest is geen SLI mobo (P35 chipset = Crossfire!)

dat geheugen is alleen voor SLI Moederborden
en dt moederbord wat jij kiest is geen SLI mobo (P35 chipset = Crossfire!)

Als het geheugen in de QVL lijst staat van dat bord lijkt me dit een beetje een loze opmerking...

Ikzelf heb corsair geheugen wat op mijn oude bord ook op de QVL stond. Het geheugen had 2,1 volt nodig om 'normaal' te kunnen draaien.
Echter gaf mijn oude moederbord 'maximaal' 1,8 volt aan het geheugen. Het kon wel want het geheugen draaide goed alleen met timings 5-5-5.

Nu een nieuw bord dat meer volts kan geven en draait nu zoals het bedoelt is (4-4-4)

Ik ken het bord dat je gekozen hebt niet en mijn vraag is eigenlijk of je handmatig de voltages kunt verhogen (wat me voor die prijs wel lijkt aangezien het nogal een beperking zou zijn op hedendaags geheugen)

Als het geheugen in de QVL lijst staat van dat bord lijkt me dit een beetje een loze opmerking...

Ikzelf heb corsair geheugen wat op mijn oude bord ook op de QVL stond. Het geheugen had 2,1 volt nodig om 'normaal' te kunnen draaien.
Echter gaf mijn oude moederbord 'maximaal' 1,8 volt aan het geheugen. Het kon wel want het geheugen draaide goed alleen met timings 5-5-5.

Nu een nieuw bord dat meer volts kan geven en draait nu zoals het bedoelt is (4-4-4)

Ik ken het bord dat je gekozen hebt niet en mijn vraag is eigenlijk of je handmatig de voltages kunt verhogen (wat me voor die prijs wel lijkt aangezien het nogal een beperking zou zijn op hedendaags geheugen)

Dat klopt......
heb dat even niet gelezen over die QVL lijst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan