Geheugen erbij plaatsen bij bestaande geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

elloco

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Ik heb een vraag en mogelik dat iemand me raad kan geven.

ik heb een Medion desktop, tot alle tevredenheid, prima pc.

Mijn geheugen is DDR2 -667 SD Ram

Er zit nu 2 blokjes van elk 2 GB dus totaal 4GB

Ik wil gaan uitbreiden tot 8 GB en wil 2 blokjes kopen van elk 2 GB.

De pc ondersteund ook de geheugen modules van:
DDR2- 800 SDRAM
DDR3- 800 SDRAM
DDR3- 800 SDRAM
DDR3- 1066 SDRAM
DDR3- 1333 SDRAM

Nu is het mijn vraag wat kan mijn pc precies aan.
1 Moet ik het geheugen wat in mijn pc zit , van het zelfde gegeven kopen.

2 Kan de geheugen wat in mijn pc zit aangevuld worden met bv DDR2- 800 SDRAM, ik denk het wel, maar de pc zal zich waarschijnlijk aanpassen aan het laagste soort geheugen, denk ik ?

3 En als ik besluit om bv het sterkst mogelijk geheugen ( 8GB) wat ondersteund wordt door mijn pc bv de DDR3- 1333 SDRAM te kopen is hij dan sneller dan de bestaande DDR2-667 of gaat hij zich aanpassen maximaal aan het standaard geheugen wat er nu in zit namelijk de DDR2-667.

Mocht iemand mij hier wat informatie over willen geven alvast mijn dank.

Welk besturingssyteem gebruik je. Niet alle versies ondersteunen 8GB geheugen.

Rogers: mijn besturing systeem is een desktop met Windows erop en de gegevens van de pc zelf :
QuadCore Intel Core2 Quad Q8200

Moederbord: MSI M-7502 ( Medion Oem)

Snijworst: er kunnen dus wel 4 geheugenbankjes in mijn pc, daarna is het over.

Het gaat er bij Windows om of je een 32bit of 64bit versie hebt. De laatste kan meer geheugen dan 3,25GB aan. Bij eigenschappen deze computer kun je zien welke versie je hebt.

Hoi..

Vooralsnog kom ik alleen maar tegen dat bord 800 en 667mhz zou ondersteuen.En geen 1066/1333.Waar heeft u de gegevens vandaan dat het wel zou kunnen?

Crash:
Het is een een 32bit

Frankwannet:

Ik heb het van het programma Everst home edition en van de site waar je geheugen kan kopen plus waar je systeem kan scannen, bij beide geven ze aan dat ik tot 8 GB kan upgrade :
http://www.interngeheugen.com
Mocht ik dit link hier niet mogen plaatse, neem me niet kwilijk en haal het er af (moderator-beheerder)

Dit mogelijkheid ( 1066/1333) geeft alleen Eversthome.

Laatst bewerkt:
Dit geeft de site aan, hoe betrouwbaar is dit:

Maximum Memory Capacity: 4096MB
Currently Installed Memory: 4GB
Available Memory Slots: 2
Total Memory Slots: 4
Dual Channel Support: Yes
CPU Manufacturer: GenuineIntel
CPU Family: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz Model 7, stepping 7
CPU Speed: 2331 MHz
Although the memory can be installed one module at a time, the best performance comes from using matched pairs of modules.
Q: Will my system recognize the maximum upgrade?

A: Possibly

How much memory your Windows OS will recognize depends on which version of Windows you are running. 32-bit versions of Windows will see (and utilize) only 3GB or 3.5GB. To utilize more memory, install a 64-bit version of your OS. More information about OS memory maximums can be found at http://www.crucial.com/kb/answer.aspx?qid=4251
Q: What memory goes into my computer, and can I mix speeds?

A: DDR2 memory with support for DDR2 PC2-5300, DDR2 PC2-6400 speeds.

Q: How much memory can my computer handle?

A: 4096MB.

Adding the maximum amount of memory will improve performance and help extend the useful life of your system as you run increasingly demanding software applications in the future.

Q: Do I have to install matching pairs?

A: Yes.

Your system requires that you install memory in pairs.

A: Yes.

To benefit from the performance advantages offered by dual-channel systems, you should install memory in identical pairs. Installing a kitted pair is the best way to ensure that your modules are identical, right down to the chip count.

Q: Does my computer support ECC memory?

A: No.

Your system does not support ECC. Because ECC and non-ECC modules should not be mixed within a system, install the same type of modules that are already in your system.
Currently installed memory:

2GB 2GBDDR PC2-5300 EMPTY EMPTY
Each memory slot can hold DDR2 PC2-5300, DDR2 PC2-6400 with a maximum of 1GB per slot.*

*Not to exceed manufacturer su

Die scan is toch wel heel betrouwbaar.Gebruik hem zeer regelmatig op dit forum en weinig tot geen onwaarheden mee gevonden.

Oftewel:je kunt tot 8gb met een max snelheid van 800mhz.(4x2gb)

Mag ik je ook een vragen waarom je geheugen wilt bijplaatsen?

Oke , dus ik kan wel 8GB gebruiken maar alleen tot 800mhz, maar nu de vraag het kan met DDR2 en DDR3 ,gaat mijn pc dan de snelheid gebruiken van DDR2 of 3 800mhz of schakelt het automatischt zich terug naar de lagere snelheid van DDr2 667 mhz.

Waarom ik meer geheugen wil, omdat mijn pc standaard een harde schijf heeft van 1000 GB, dat raakt steds voller( gebruikt 584 GB) daarbij heb ik een externe harde schijf ( 1000 GB) voor backup's en ook films downloaden, en omdat ik nog lang niet alle films gezien heb raakt de schijf aardig vol, waardoor mijn pc trager loopt, de programma's worden steeds zwaarder en de beveilingen update's van microsoft ook , daarom is het prettiger als de pc even wat meer interne geheugen heeft om het opzoeken en verwerken van de gegevens te versnellen, en ik praat niet eens van de malware wat op je pc zicht vastplakt.

800mhz =ddr2.Er valt dus niets te schakelen.Ga jij geheugen bijplaatsen dan zal het wel op 667 gaan draaien.Want dat had je nu dus al zitten.
En je zult dus naar een 64b installatie moeten.

Leuk allemaal. En als TS dus Windows XP home of iets dergelijks heeft dan gaat het alsnog niet werken. Dus nogmaals welk OS.

@Rogers:Waarom zou dat niet werken??Er wordt door ons toch wel aangegeven dat een 64b versie nodig zal zijn.Ongeacht WELKE windows versie.(xp,vista,w7.....w95 zal er wel niet opstaan:D)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan