Geheugen gebruik

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ksw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ksw

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Hallo,

Ik heb momenteel 2 schijven, C: en E: , alleen doet de C schijf een beetje irritant. Als er bijvoorbeeld nog 400 mb beschikbaar is, en ik zet een paar fotos op mijn pc met fotocamera(8 fotos; intotaal 16 mb) , en ik wil er 1 bewerken in bijvoorbeeld Photoshop, en ik doe bijv. een brush tool, dan krijg ik de melding dat dat niet mogelijk is omdat er te weinig ruimte beschikbaar is. En dan is er idd maar ineens 50 mb over.

Nog zo'n voorbeeld:
Ik wilde laatst met Media player een audio cd branden, ik had 950 mb beschikbaar op C: , en ik had dus alle liedjes die ik op de cd wilde, geslepen naar media player(die liedjes stonden dus al op mn pc), en nadat ik die max aantal minuten had bereikt, drukte ik op branden, kreeg ik ook weer een melding dat ik niet genoeg ruimte had, en was ineens m'n beschikbare mb weer heel laag...

oftewel: Ik verlies meer mb's dan dat ik eigenlijk verbruik...

hoe komt dit?

ter info, de E: schijf heeft wel gewoon genoeg ruimt, maar alles gaat met de C:

Groetjes,

Laatst bewerkt:
Hoi !

Sorry hoor, maar is deze tijd van 1Tb schijven en meer heb jij het over 400 Mb !!

Een harde schijf moet vrije ruimte houden, en wel tenminste 10 % !!

Anders wordt je PC wel heel erg langzaam, is er geen plaats meer voor systeemherstelpunten en om te defragmenteren.

Vandaar die waarschuwingen.

Dus: schaf een nieuwe schijf aan, of vergroot je C-partitie ten koste van je D-partitie met behulp van een partitie-programma, bijv.: Easus: http://www.partition-tool.com/download.htm

Greetz,

Harry.

10 % van totale ruimte? Ik heb op mijn C: 75 GB, dus moet ik 75 x 0,1 = 7,5 gb aan vrije ruimte hebben? Op mijn E: heb ik overigens 250 gb ruimte, waarvan 43 gebruikt.

Op C: 75 GB? Dat is zelfs voor Vista uitbundig. Wat heb je allemaal op C:? Draai eens Treesize free. Heb je Mijn documenten (en alles wat daaronder hangt) wel naar E: verhuisd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan