geheugen geeft blauwe schermen...of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Berichten
146
Begin dit jaar een nieuwe PC gebouwt (MSI P55-CD53, i5-750 2.66 en 2 x OCZ 2gb DDR3 1066 Gold)

Sinds een paar weken krijg ik zeer regelmatig blauwe schermen (Blue Screens of Death).

Een paar maanden terug zelfde probleem gehad. Uiteraard van alles geprobeerd, zelfs een nieuwe HD schrijf gekocht Een paar testen gaven aan dat HD vervangen moest worden.(die was namelijk nog van de vorige PC), toen leek het weer even goed te gaan, tot een paar weken terug.

Op internet de verschillende blauwe scherm meldingen gezocht en weer van alles geprobeerd. Kreeg verschillende meldingen (waaronder Driver_IRQP_not_less_or_equal en ook blauw scherm zonder een duidelijke fout melding) Na wat zoeken op internet kwam steeds de suggestie terug dat het met het werkgeheugen te maken had.

Dus heb ik 1 geheugenbank verwijderd en op 1 geheugenbank verder gedraaid. Ik heb de PC best zwaar belast (waar het vorige keer mis ging o.a.) met downloaden, grote bestanden copieeren en tegelijkertijd nieuwste 3D shooters spelen. Geen blauw scherm gezien. Dus dacht ik dan heb ik precies de goeie geheugenbank eruitgehaald. Dacht ik want na een paar dagen testen heb ik de andere er ingezet omdat ik zeker wilde weten dat die dan defect zou zijn, maar ook daar niets geen problemen mee?! Dus dacht ik zal het toch wat anders zijn. dus allebei de geheugenbanken er weer ingedaan en toen kwamen de BSOD's weer terug? Dus apart werken ze prima maar samen niet? in de opstelling heb ik ze beide in de dual mode (dus beide in de zwarte "gleuf" gedaan)

Wat kan dit probleem veroorzaken?
 
misschien upgrade naar win 7 als je xp hebt of andersom?
 
xp is namelijk nog al een blue screen of death-er en ik heb het met win 7 nog niet hehad op dezelfde PC, want misschien kan xp de hardware niet aan of geen volledige ondersteuning.:eek:
al weleens gedacht aan het downloaden van nieuwste drivers voor al je hardware?:confused:
 
Hallp

Persoonlijk zou ik eens memtest laten lopen op deze p.c.

De bedoeling = uiteraard om geen enkele fout te hebben in het ram geheugen.

Is de voeding wel van voldoende vermogen om deze p.c. te voeden ??

Peter
 
Laatst bewerkt:
wat ook belangrijk is is dat je weet waar de fout zit, en of het hard of software is
 
kun je de volledige fout melding van de BSOD op het forum plaatsen?
 
Ik draai op windows 7 professional (legaal!)

Memtest heb ik gedaan, komt niets bijzonders uit.

De voeding is 650 watt dus lijkt mij meer dan voldoende.

Vreemde vind ik zelf dat het nu pas na 4 maanden is gaan spelen en daarvoor niet. Heb geen onderdelen toegevoegd en ook geen drivers vernieuwd of zo.

Een printscreen van de BSOD wordt lastig omdat hij het nu niet geeft maar dan werk ik dus op 2 gb i.p.v. de 4 gb waar ik voor betaald heb.
Collega heeft soort gelijk probleem gehad en die heeft 1 geheugenbank vervangen door een ander merk en nu is het probleem bij hem over dus ik zal eens overleggen met de winkel waar ik de onderdelen heb gekocht.
 
dat kun je ook testen door de geheugenbanken eruit te halen, dan is de computer alleen niet meer goed te gebruiken, maar je kunt er van een andere pc een inzetten om te proberen, anders kijk je zonder geheugenbankie gewoon of die et doet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan