geheugen HP laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

linden656

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
ik ben in het bezit van een oude laptop de HP omnibook XE3 gf uit het jaar 2001, erzit 2x
128mb pc133 sdram in graag zou ik dat geheugen uitbreiden met bv. 512mb. ik heb mij laten vertellen dat dit niet kan en dit het maximale geheugen is. mijn vraag is dan ook is dit werkelijk zo of kan ik een module vervangen voor 512mb en waar zou ik dat nog kunnen kopen of heeft iemand nog zoiets voor mij liggen? ik wacht uw antwoord even af met vr. gr. leo:rolleyes:

Hallo,

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om uw ram geheugen van uw laptop te vergroten. Ik ga ervan uit dat u windows xp draait en dan is de max 2.5 gb(geloof ik). Daavoor zal u mischien wel 1 kaartje eruit moeten halen dan wordt het dus 128+512= 640mb.
Ik weet zo niet of moederborden van toen een maximum aantal ram ondersteunde(ik was 10 toen die laptop gebouwd werd.. :p, dat zal u zelf uit moeten zoeken.

Is wel prijzig voor 512mb:
http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=SDRAM&l3=SO-DIMM

geheugen laptop

hr. Phantom 819, dat is nu juist de hamvraag ik wil wel een latje kopen, maar weet niet zeker of het zal werken. ik heb een aanbod gehad maar kan het niet terug geven.
toch bedankt voor uw snelle reactie met vr. gr. leo

let op

512mb is het max wat ie aankan

edit: behalve de 133fsb uitvoering die kan naar 1gb
OmniBook XE3 133MHz FSB Memory Specifications
Standard Memory 128 MB (removable)
Maximum Memory 1.0 GB
Memory Expansion 2 sockets
Memory Comments PC133 SDRAM SODIMMs
Model Comments 133MHz FSB, Intel 830MG Chipset.

EDIT2: en hoe meer ik zoek des te meer meldingen van dat je max 1gb kunt hebben.

Laatst bewerkt:
laptop hp.

mijne heren, inderdaad kan in deze laptop groter geheugen ,alleen het is schrikbarend duur
79 euro. dus ik ben even op zoek naar een bankje van 512 sodim 133. bij deze dan ook heeft iemand nog iets liggen? dan graag even een berichtje met bel. groet leo.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan