geheugen iMac

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenwar

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
hey iedereen,

Ik heb een iMac 8.1 (Intel Core 2 Duo, 2.4 GHz) (gekocht in begin Januari 2009) met momenteel 1 RAM-latje van 1GB DDR2 SDRAM met 800 MHz. Er is nog 1 geheugenslot vrij. Nu weet ik niet zeker wat de beste oplossing is om het geheugen uit te breiden. Ik denk dat ik volgende mogelijkheden heb: 2 x 1GB (maw latje van 1GB bijkopen) of als Mac OS X dit ondersteunt, 1 latje van 2GB kopen en die in het lege geheugenslot steken. Zo kom ik dan aan 3GB, maar ik ben niet zeker of Mac OS X met 2 verschillende grootte van geheugenbanken kan werken.

Ik heb nog een klein ander vraagje. Maakt het veel verschil uit of de geheugenlatjes een snelheid hebben van 800MHz of 667MHz? Via een webwinkel in mijn buurt heb ik dit gevonden: http://hcw.be/p.aspx?p=K0082.

De iMac gebruik ik voornamelijk voor 'multitasking' tussen webbrowsing, skype, iTunes, World of Warcraft en af en toe Photoshop/Illustrator en VMWare Fusion. (Natuurlijk draai ik geen VMWare Fusion en WoW of Photoshop tegelijk, want dat is net iets te zwaar :p)

Alvast bedankt.

Jeroenwar

Waarom zou dit niet gaan?? dat gaat gewoon het is wel een beeldscherm en een pc in 1

Als ik die 2GB DDR2 667MHz zou kopen en in het 2de geheugenslot plaatsen, gaat de performance van het 1GB DDR2 800MHz-latje dan achteruit, maw naar 667MHz? En zo ja, is het verschil tussen 667MHz en 800MHz groot of is het niet echt merkbaar (zeker niet als ik van 1GB naar 3GB ram zou gaan)?

Waarom niet 2x 2GB in dual channel?

Wat voor grafische kaart zit er in?
(Apple-logo > Over deze Mac > Meer info > Graphics (Degene onder "FireWire"))

Als je dat meldt kunnen we even nakijken welk type je exact hebt en wat de maximale snelheid + grootte is :)

Ik heb een ATI Radeon HD 2400 XT maar ik denk dat 4GB een beetje overkill is want ik heb momenteel 1GB en het gaat vrij goed. Mac OS gebruikt zijn RAM geheugen optimaler dan Windows hé.

Ik snap wel niet wat je bedoelt met die "degene onder FireWire" :p.

Juist voor multitasking zou ik 4GB willen hebben.
Geheugen is tegenwoordig ook nauwelijks meer een grote uitgave.

Je kunt tot maximaal 4GB PC6400 (800Mhz) gaan met jouw model.

Voor €55,- ben je voorlopig weer gered lijkt mij http://www.salland.eu/product/49765...c6400-800-mhz-5-kit-of-2-kvr800d2s5k2-4g.html

Je hoeft niet specifiek te kijken naar geheugen waar bij staat dat het voor een Mac is.

Met "Onder FireWire" bedoelde ik de positie van de gegevens over je grafische kaart in.
Ik draai hier de engelse versie van OSX dus bij mij heet dit "Graphics" :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan