geheugen in bouwen en tips en nog meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchjaspers

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
hallo,

ik wil misschien groter werk geheugen in bouwen maar hoe kan ik dat zien of mijn moederbord het aan kan?
en als ik een nieuwe harde schijf wil in bouwen en wat is interne en sata en zo?
en ook nog een processor en zo.
want ik wil mescien een oude pc kopen en die eens uit elkaar halen en eens wat in bouwen want ik wil meer leren van zo een dingen kunnen julie mij tips geven en misschien wel een handleiding als dat is ik hoop dat julie mij eg kunnen helpen:D:D

Je zou met behulp van een programma kunnen kijken wat voor moederbord je hebt (gebruik bijvoorbeeld cpu-z).

Als je dan googled op je type moederbord vind je vast wel een website met de specificaties, aan de hand daarvan kun je wel uitmaken wat er wel en niet op kan.

Mocht je het niet helemaal snappen kun je natuurlijk altijd je model moederbord hier posten en om specifieke hulp vragen (een duidelijke omschrijving van de vraag is belangrijk!)

maar als ik een oudre moederbord heb en ik wil bijvoorbeeld een nieuwe hardeschijf bouwen van 500GB waar moet je dan op letten?

maar als ik een oudre moederbord heb en ik wil bijvoorbeeld een nieuwe hardeschijf bouwen van 500GB waar moet je dan op letten?

De aansluiting, oudere moederborden hebben vaak een IDE aansluiting, tegenwoordig is dit ATA/SATA (meestal SATA).

dankje :thumb:

nog een vraagje en hoe zit het nu ook met de vidiokaart en de rom geheugen en de prosessor.
maak het niks uit als ik een oude pc van rond de 50 tot 100 euro een koop kan ik daar nog nieuwe dingen voor komen.
en al vast bedank.
ben pas eg bezig met de hardware wil er meer over weten en mag een pc bij mijn opa gaan zetten en vanalles er aan gaan doen wil nog veel leren hoe het allemaal werkt.
wand vind het erg leuk vind het een hobby van mij aan het worden ben.

Een oude pc heeft als beperking dat het kopen van nieuwe onderdelen vaak leidt tot meer nieuwe aankopen. Een processor moet passen op je moederboard, de videokaart moet passen op het moederboard, de voeding moet sterk genoeg zijn, enz. Al met al kan het er op neerkomen dat in een oude pc alles vervangen moet worden. De oude pc is dan zijn aanschafprijs niet waard.

Wat wil je uiteindelijk bereiken met de pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan