Geheugen in comp-prak pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Easy

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Berichten
168
Hallo,

Heb hier een Compaq Deskpro EP/SB 6400 daar zit een p3 500 in en 3 sleuven voor geheugen, heb er compaq 64 mb in zitten een stripje 128 mb (niet van compaq) en wil er een strip van 256 mb pc 133 bijsteken maar dan geeft windows een fout:
kan system32/Drivers/FastFar.sys niet openen of vinden.

Greetz

Easy
 
Ik dacht dat compaq alleen werkte met geheugen van zijn eigen makelij.
 
blijkbaar niet hij pakt die 128 mb gewoon. maar met die 256 geeft ie foutmelding :(
 
Kan het niet zijn dat de geheugen modules van een verschillend fabrikaat zijn? Dat wil ook nog wel eens botsen
 
Geplaatst door Metalhead
Ik dacht dat compaq alleen werkte met geheugen van zijn eigen makelij.


Je loopt 10 jaar achter.

@ easy, probeer eerst eens alleen die van 256 mb
 
dan moet je ff de hint van maestro opvolgen
 
Kan het nog niet terugvinden bij compaq, maar je hebt kans dat de pc maar 128 per slot aankan.
 
ik had eerst p3 500 van de aldi die is dus stuk. Heb alles dus overgegooid aantal dingen zijn stuk (garantie) en mijn oude pc ondersteunde maar 128 mb per gleuf die maakte van die 256 gewoon 128. Maar als deze het niet zou ondersteunen waarom pakt hij hem dan wel als de rest van het geheugen erin zit.
 
heb trouwens net ff gekeken het bestand bestaat ook niet. :confused:
 
Bij een Pentium III heb je best kans dat je een ZX/BX chipset op het moederbord hebt zitten. Deze chipsets kunnen niet omgaan met enkelzijdig geheugen grotere dan 128MB (soms zelfs 128MB niet, afhankelijk van de opbouw van de geheugenbankjes). Heb je dubbelzijdig geheugen doe die dan eens in bank 0 (eerste bank dus) en verder niets. Werkt dat wel, zet dan die 128 in bank 2 (de derde).
 
ik heb alle combo's al geprobeerd maakt niks uit. die 64 van compaq is enkel en die andere 2 dubbelzijdig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan