geheugen in taakbeheer 100%

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
mijn pc -windows10- is ineens erg traag geworden, ik heb het cachegeheugen gewist, maar dat helpt niet echt. Wat ik zie in Taakbeheer-Prestaties. is dat het geheugen na enige tijd vol loopt zonder dat ik iets bijzonders doe. Het wordt gebruikt door Systee. Tegelijkertijd loopt de activiteit op de C-schijf -daar staan de systeembestanden op- op tot (bijna) 100%, ook als ik nog geen of weinig toepassingen heb geopend (zoals Word en Outlook). deze gegevens willen ook nog wel eens omlaag gaan en dan kan ik normaal werken. hoe los ik dit probleem op. Opnieuw opstarten biedt geen oplossing.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alles wat mee opstart en wat niets te maken heeft met drivers of anti virus uitvinken in msconfig, zo ook de niet windows services die niets met die eerst 2 hebben te maken en reboot.

Mensen laten de duvel en z'n ouwe moer mee opstarten wat helemaal niet nodig is om die progs te kunnen gebruiken.

dank voor je reactie, maar ik snap niet echt wat je wilt zeggen.
het probleem is iets van de laatste dagen en ik dacht dat het iets te maken zou kunnen hebben met een vervuild geheugen. dat is het dus niet, ik ben ook geen andere of meer toepassingen gaan gebruiken. Maar wat is er dan aan de hand?

weet niemand (een begin van) een oplossing?
nu lijkt de pc vaak te hangen, soms wel een kwartier voordat er weer beweging in komt. Wat werkt, maar dat is niet altijd prettig, is 'hard' verbreken van de internetverbinding. bij opnieuw verbinden blijft de pc weer betrekkelijk lang goed functioneren. de vraag is, wat kan hier aan de hand zijn?

Start taakbeheer>tab: processen en kijk welk proces al die cpu tijd verbruikt>klik rechts op dat proces en kies bestandslocatie openen.
Het proces waar het om gaat staat opgelicht weergegeven.
Noteer het pad (of maak een duidelijk screenshot) v.d. locatie en laat het hier weten, ook de naam v.h. proces.
Controleer of het probleem zich ook voordoet als je in de veilige modus opstart.
Veilige-modus-in-windows-10-activeren

De tip van @Lange Pier was een goede voorzet, er kunnen processen mee opstarten zonder dat je het hoeft te weten, na een update v.e. programma, in geval van malware of een virus enz.
Het is een goede gewoonte je opstartprogramma's (autoruns) regelmatig te controleren.

Laatst bewerkt:
ik heb een crash gehad waarbij een boel zaken beschadigd geraakt zijn. ik was bijvoorbeeld de index van Copernic helemaal kwijt. Nu lijkt de zaak weer min of meer stabiel.

Je geeft niet aan wat je hebt gedaan waardoor het weer stabiel lijkt.

ik had weinig te willen. er kwam een crash, alles was weg op het scherm. toen ik weer opstartte was er op zich niets aan de hand, ik had alleen schade in mijn bestanden (openstaande bestanden beschadigd en zo nog wat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan