Geheugen & instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
434
Een maand geleden heb ik mij geheugen verhoogd tot 1 Gb [ 2x 512 mb ] maar ik ben er nog niet erg tevreden over. Nu vraag ik mij af of ik de instellingen van mijn "virtueel" geheugen goed heb ingesteld.

Deze heb ik als volgt ingesteld :

Begingroote : 3072
Maximale grootte : 4036

Gebruik optimalliseren voor : Programma's

Ik kom vooral door programma's als Grabit in de problemen.

Funnykareltje :thumb:
 
Doe het volgende (dat heeft namelijk niks met je geheugen te maken): Ga naar program files\grabit\cache en open de map articles. Leeg deze map maar eens (NIET verwijderen, alleen legen).
Dat doet wonderen. Schrik niet van het aantal gigabytes dat daar in staat :)

En je virtueel geheugen kan je best laten beheren door windows, nu is het veel te groot, waardoor de pc vertraagt. Maak anders de minimum- en maximumwaarde 1500MB, als de pc meer wil hebben doet ie dat zelf wel ;)
 
als je 1 GB aan geheugen heb .. dan is die swapfile
windows virtueel geheugen toch
helemaal niet meer nodig ?? :)

althans euh ik heb het ergens gelezen
tenzij je grote zware games gaat spelen
 
Windows heeft liever wel een swapfile heb ik gemerkt. Ik heb 2GB RAM en de pc werkt duidelijk sneller met swapfile dan zonder.
 
Reactie

virtueel geheugen kan je best laten beheren door windows

Ik heb dit gedaan en dat scheelt al een stuk. De map article's was zo goed als leeg.

Mijn doel voor 2006 .............. 2 Gig geheugen.

Het samenstellen van alle RAR files vreeeeeet geheugen !
 
Nee hoor, absoluut niet. Je pc wordt gewoon erg traag op zo een momoent omdat je harde schijf erg druk bezig is. Hoe veel geheugen je ook hebt, hoe snel je cpu ook is, als je hd voor 100% bezig, is je pc gewoon even traag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan