geheugen kapot???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
475
Mijn computer wil niet meer doorstarten. Bij het aanzetten krijg ik als eerste het scherm waarin ik kan kiezen voor opstarten in veilige modus, windows normaal starten enz.
Als ik voor normaal windows starten kies, start eerst scandisk en meteen daarna start de computer opnieuw op. Dat kan ik zo blijven herhalen totdat ik een ons weeg. Er verschijnt heel even een foutmelding maar dat gaat te snel om te lezen (pauze helpt niet).
Als ik kies voor de veilige modus gebeurd er verder niets. Er verschijnt alleen een zwart scherm met bovenin een wit knipperend streepje.

Zou de geheugenmodule kapot kunnen zijn? Of de harde schijf???

groetjes Ans
 
Start eens op met een bootdiskette met of zonder ondersteuning op CD.
 
type achter die A................scanreg /restore.


en zet 1 van de 4 opties die je krijgt terug.

je zet dus het register terug, wie weet helpt het?
 
zeg nu: Not ready, bezig met lezen station F
Afbreken, opnieuw enz.
 
Dat cursortje linksboven dat heeft mij ook vaak opgebroken, nooit een verklaring voor gevonden op de sites, het enige wat te doen is formateren.
 
ik heb vorige week nog alles opnieuw geïnstalleerd, dus dat kan het eigenlijk niet zijn.

gr. Ans
 
Nee, niet dat ik weet.

Wat is dat????

gr. Ans
 
Draait de ventilator van de processor wel en zit hij goed vast?

Ik had namelijk hetzelfde probleem en dacht ook dat het aan mijn geheugen lag. Uiteindelijk bleek dat het klemmetje van mijn ventilator gebroken was waardoor hij niet goed contact maakte met de processor en die dus te heet werd en er steeds mee kapte bij het opstarten!

Ik hoop dat hetzelfde geldt voor jou, een ventilator is namelijk niet zo'n duur grapje...

Groetjes van Sonja
 
Draai je onder XP?
Pas dan je bios aan en maak ervan booten van CD.
Nu doe je je cd erin en start op.
 
Probleem is opgelost. De videokaart bleek kapot te zijn.
Bedankt

Groetjes Ans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan