Geheugen kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jopa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jopa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Ik heb vandaag de voeding van mijn 4 jaar oude Medion pc vervangen. Hierbij heb ik de geheugenbank (256mb ddr pc2100) even uit het moederbord moeten halen om de voedingstekker (de 20-pins) te verwisselen. Bij het opstarten krijg ik geen beeld en hoor ik telkens een lange piep met korte pauzes ertussen. De BIOS is een Phoenix, dus de piep geeft aan dat er geen geheugen is geinstalleerd/gevonden. Hoe kan dit? Ik kan de geheugenbank niet verder in het slot duwen of iets dergelijks, en voor zover ik weet is er niets zichtbaar beschadigd.

Wordt het dan toch een nieuw geheugen kopen? :confused:

Welkom op Helpmij.:)

Heb je het geheugen er nog eens uitgehaald en even het slot schoongeblazen, daarna het geheugen er weer ingeplaatst? Ook zorgen dat de "klemmetjes" helemaal openstaan, dan het geheugen plaatsen, tot ze klikken.

Bedankt :)

Ik heb het meerdere malen geprobeerd, ook een paar keer in het andere slot, maar tevergeefs :confused:

Loop alles eens na, mischien de videokaart die wat los zit en kabel die niet goed zit.

Ik heb alles nog een keer nagekeken, en toch nog een keer het geheugen opnieuw geplaatst.. Het bleek dat het toch net niet goed genoeg vastzat, en nu doet de pc het weer :D

Mooi zo.:)

Ps als je probleem opgelost is, kun je op dit forum je vraagstatus veranderen(van je eigen vraag). Rechts onder op de pagina vind je die mogelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan