geheugen kapot??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Henk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
goedenmorgen,

Gisteren starte ik mijn computer op, en die gaf meteen de melding dat er in het bios dingen veranderd waren, kon kiezen om eerst naar het bios te gaan, of de defaultsettings
terugzetten, en gelijk doorstarten
Ik koos het eerste , en heb daarna dat afgesloten(niets veranderd) en windows opgestart opnieuw.
Ik zag toen dat de klok de verkeerde tijd aangaf, later weer gekeken in het bios , en zag dat ook de systemdate niet goed was, en meer dingen in het bios spontaan waren veranderd
Dat alles weer een beetje teruggezet, zoals het normaal stond(klok weer in orde, etc>)en terug in windows, kreeg ik daarna allerhande foutmeldingen, internet explorer moest afsluiten door een fout, en nog meerdere van dat soort dingen, virusscanner werkte niet, etc.
Toen dacht ik dat misschien het batterijtje van het moederbord op was, en heb die vervangen, maar de foutmeldingen bleven.
Heb ik daarna een ghost teruggezet(nieuwe windows installatie), maar toen kwam ik windows bijna niet meer in, en beleef hij continu opnieuw opstarten, daar bij steeds deze foutmelding gevend:""Page_fault_in_nonpaged_area""
Dit opgezocht , en de kans was groot dat het aan het gehuegen lag.
Heb het gehuegen getest met memtest , en die gaf binnen enkele minuten al tientallen fouten aan>
tja en de vraag is nu, wat kan er gebeurt zijn??, is het geheugen werkelijk stuk??
wat hebben problemen in de bios met het geheugen te maken??
Iemand die ooit soortgelijke problemen had??

bedankt vast

lijk me duidelijk als memtest fouten aan geeft is er wel degelijk iets met je geheugen aan de hand.

ja inderdaad dat leek mij ook, maar ben ook nu aan het zoeken op het internet, en lees ook o.a. op de site van memtest, dat verkeerde biossettings ook tot foutmeldingen in het memtest programma kan leiden, en verkeerde biossetings is welgoed mogelijk, want daar begonnen de problemen mee,
heb inmiddels de gehuegenstroken 1 voor 1 getest, memtest geeft op allebei fouten aan, maar hij blijft op 1 strook toch stabiel draaien

verkeerde bios instelling heeft weinig tot niets te maken met memtest.
als die programma al aan geeft dat er problemen zijn dan is dit toch echter het geval.

tis opgelost, door die reset van het bios, waren ook de timings van het geheugen terugezet
naar default, dus die moesten opnieuw ingesteld worden.
computer werkt inmiddels weer normaal

bedankt virtuosa:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan