Geheugen kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MerlijnD

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hallo ik zit hier met het moederbord:Gigabyte GA8s648fx het heeft 3 x ddr sloten.
in het moederbord zaten 2 kingston valueram 256 mb ddr reepjes.
Als ik windows xp probeer te instaleren blijft hij steken bij "loading kernell dll ofzoiets"
ik had op internet gelezen dat je even de geheugen reepjes in een ander slot moest doen maar het hielp bij mij niets.
Dus ik ging 1 ram reepje eruit halen en ja hoor hij werkt.
dus ik dacht is dat reepje kapot?
dus ik dat werkende ram reepje eruit halen en verwisselen met dat andere reepje en hij werkt ook? hoe kan dit?.
Kan het moederbord iets niet aan?
De computer is overclockt EN het geheugen is ook overgeclockt.
Ligt het daar aan soms?
Mvg Merlijn

Als je geheugen kapot is start 9/10 keer je computer helemaal niet op.
Bij het opstarten van je computer zie je ook of de data ook herkent word door het moederbord... (zwart scherm, witte letters voor het opstarten van windows)
Ook zou je kunnen kijken of je geheugen wel in serie staan...

ik zal kijken of het in de serie staat bij de post herkent hij het geheugen gewoon.
edit: de computer valt nu ook uit bij het einde van de windows instalatie en dan start de hele instalatie weer overnieuw Moederbord dood?
Nog een keer EDIT: De instalatie is gelukt.

Laatst bewerkt:
ben je er zeker van dat de windows cd die je gebruikt goed is ? en dat geld ook voor de dvd-lezer, en anders zou je altijd een keer memtest kunnen gebruiken om zeker te weten of je geheugen nog in orde is

als ik er 2 geheugen reepjes in stop dan start de pc niet meer op:p

wat start niet op ? windows, de computer gaat niet "aan" of je krijgt geen beeld ?
hij zou gewoon moeten starten met dit geheugen, misschien laadt ie niet windows, maar das geen probleem als je memtest wilt draaien

als ik allebei de reepjes erin stop na de instalatie krijg ik na de post een error:
c:windows/system/config
ofzoiets.
En verder start hij niet op.
ach laat ook maar ik heb de pc al opgeruimd
ik zal over een maandje wel weer is een keer proberen

ja maar je hoeft windows niet te booten he, je moet gewoon ff een bootable cd maken met memtest er op, en die even een uurtje of 4 - 5 draaien dan weetje tenminste zeker dat je geheugen niet kapot is

ja dat weet ik maar de computer ligt helemaal los in onderdelen in de kast :D

ahaha oke :p naja als je er weer mee bezig gaat en het lukt wel of niet dan hoor ik het graag van je

EDIT: btw, die error die je daar hebt, ik denk dat dat misschien een register fout is, heb je je windows als eens opnieuw proberen te installeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan