Geheugen laptop uitbereiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo,

Ik wil het geheugen in mijn laptop gaan uitbereiden.
Nu sta ik echter voor een keuze: óf ik koop 2x 1GB PC4200 DDR2 SO-DIMM of ik koop 1 reepje van 2GB.

Nu vroeg ik mij af wat de beste prestaties levert: 2x 1GB of 1x 2GB?:)
Als ik 1x 2GB gebruik, is 1 geheugen bankje ongebruikt.

Mijn laptop is een Acer Aspire 5672 WLMi van Juli 2006. Momenteel uitgerust met Windows Vista Ultimate.:D

Weet iemand trouwens ook informatie te vinden over de maximale hoeveelheid geheugen die mijn laptop aan kan?:confused:

Met vriendelijke groet,
Robin.:cool:

P.S.: Prijsverschil maakt hier niets uit. Ik wil puur weten welke optie de beste prestaties levert.:thumb:

Als je toch moet kiezen zou 1 bank van 2 gb kiezen dan kan je er altijd nog bij zetten.

Volgens mij kan ik niet meer dan 2 GB geheugen in mijn laptop kwijt. Is het dan nog steeds verstandig om 1 slot te gebruiken?:confused:

Het geheugen wat er nu in zit is ook PC4200. Kan ik dan geheugen kopen dat PC5300 is, of moet ik me houden aan PC4200?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je lappie dual-channel ondersteunt zou ik voor 2 identieke geheugenmodules gaan !

Wat er precies in kan vind je op de site van de fabrikant.

Greetz,

Harry.

En inderdaad maakt de Aspire 5672 WLMi gebruik van dual channel (max 2GB) dus wil je GEEN snelheid inleveren moet je dus 2×1GB nemen.

ASPIRE 5672 WLMI DC-1.66G 1GB 80GB 15.4WXGA WXPH SUPER

# State of the Art Mobiel Entertainment
# Referentiepunt voor Multimedia
# Videovergadermogelijkheden
Onderzoek bij Acer heeft zich altijd geconcentreerd op de ontwikkeling van geavanceerde mobiele oplossingen die ontworpen werden om ongeëvenaarde prestaties en betrouwbaarheid te bieden.
De Aspire 5670 vestigt nieuwe standaarden voor mobiel multimedia-entertainment door Centrino® Duo Mobile Technology te combineren met een prachtig breedbeeld CrystalBrite-scherm en geïntegreerde 1,3 megapixels videocamera, met als resultaat een fascinerende home entertainmentervaring.

Operating System:
Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor & Chipset:
Intel® Centrino® Duo mobile technology, featuring:
Intel® Core™ Duo processor with 2MB L2 Cache
Intel® 945PM Express chipset with 667MHz FSB
Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection (dual-band tri-mode 802.11a/b/g) Wi-Fiv CERTIFIED™ solution, supporting Acer SignalUp™ wireless technology

Memory:
DDR2 memory, upgradeable to 2 GB using dual soDIMM modules (dual-channel support)
..............enz.

Laatst bewerkt:
Hij ondersteund Dual-Channel heb ik net gevonden.
Dan maar 2 modules van 1GB? Ook las ik net dat hij maximaal 2GB ondersteund. :( :confused: Beetje jammer.

Edit: Maestro12 was me voor ;)

Nu nog de vraag: kan er ook PC5300 (=hogere snelheid?) geheugen in? Of moet ik me aan de standaard van mijn laptop houden (PC4200)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Nogmaals: DEZELFDE module bijkopen !

Dual-channel werkt alleen met twee identieke modules !

Liefst ook nog zelfde merk en type !

Greetz,

Harry.

Voor de duidelijkheid, ik had dit nog niet eerder vermeld:

Er zitten nu twee modules van 512MB in. Deze gaan er dan dus alle twee uit.
De nieuwe modules zullen uiteraard ook weer twee identieke modules zijn.

Dus als ik met een nieuwe set van twee modules begin, moet ik dan alsnog voor de PC4200 gaan?

667MHz is dus PC5300 geheugen (ik weet nooit hoe ik aan de hand van dat 'PC*' nummer kan zien hoeveel MHz het is:confused:?)? Dat ondersteund m'n laptop sowieso?

Dus 2x dit geheugen
http://tweakers.net/pricewatch/124677/1GB-PC5300-DDR2-SO-DIMM-(Kingston-KVR667D2S5-1G).html
1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)
Zou het kunstje moeten flikken?

Sorry dat ik zo veel vraag maar ik wil er graag zeker van zijn. Heb al een keer een verkeerde processor besteld en dat kostte me veel geld toen.

Edit:
Is er een prestatieverschil tussen buffered en unbuffered geheugen? Bovenstaande geheugen is namelijk unbuffered.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Moet ie het op doen !

Non-buffered, non-ECC geheugen kopen.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de hulp!

Ik heb zojuist mijn order geplaatst bij Salland Automatisering.
2x 1GB kingston PC5300 geheugen.

Nogmaals bedankt!
Robin.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan