Geheugen laptop uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurenttwint

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Beste..

Ik ben bezig met het uitzoeken van een laptop met een aantal specifieke wensen. De kunst is natuurlijk niet om naar de winkel te gaan en 2,5k af te tikken. maar om het een beetje uit te zoeken.

Nu loop ik bij veel laptops tegen twee problemen aan, de enen is dat vaak het ramm geheugen van de laptop bestaat uit 2 sloten dimm ddr3. met een max van 8gb. dus 2 strips van4. Maar wat gebeurd er als ik hier 2 strips van 8gb in plaats? kan dit gaan werken?

en dan de volgende: een laptop met een video kaart met gddr3 of gdrr5 geheugen, is dit uit te breiden?

MVG

Laurent Twint

2 strips van 8 kan werken, maar er zijn slechts weinig use-cases die ik ken waarin een laptop zoveel geheugen nodig heeft. Bijna alle taken die echt veel geheugen vragen kun je beter niet op een laptop doen, misschien met uitzondering van het draaien van VM's.

Houd er wel rekening mee dat de beperking van het MAX geheugen is gegeven door de CPU en het aantal geheugen kanalen van het moederbord. Beide moeten wel 16GB ondersteunen.

Qua video is het sterk afhankelijk van de videokaart. Videokaarten met intern geheugen zijn niet te verbeteren. Een aantal hebben echter de mogelijkheid om shared memory aan te spreken. In dat geval wordt dus standaard geheugen gebruikt.

Ik begrijp het, als ik het goed begrijp moet 8gb in bijna alle gevallen meer dan voldoende zijn.. dan neem ik daar maar genoegen mee. Ik dacht ivm editten van film is dat beetje extra geheugen wel welkom..

ik kan nu een keuze gaan maken, welke ik hier natuurlijk even vermeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan