geheugen loopt langzaam vol tot hij 4 gig raakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammerdude

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
hele goede avond allemaal,

Ik zit hier met probleem dat all aantal weken bezig is start mijn computer op niks aan de hand ga me normale dingen doen zoals altijd gamen facebook msn wattsapp youtube en altijd na 2 uur merk ik dat mijn pc traag wordt.
ctrl alt delete tot mijn verbazing gebruik ik bijna 4 gig aan werkgeheugen kijk tusse processen alat alle processen zien en kom ik uitgerekent meschien net aan 1 gig kunnen jullie mij heir aub mee helpen.

CPU: intel core 2 quad q9300 2,5ghz
moederbord: asus p5e3 pro
werkgeheugen: 2x2gig ddr3 1333mhz kingston
videokaart: amd radeon 6950 overclock edition 2 gig gddr5
SSD: SAMSUNG SSD 830 Series ATA Device 64 gb SSD
HDD: SAMSUNG HD103UJ ATA Device 2 keer 1TB HDD
HDD: WDC WD5000AAKX-001CA0 ATA Device 500 gig HDD

1:virus scanner mcafee gescant geen virussen.
2:heb geen rare sidebar gadgets en dat soort onzin.
3:heb wel een SSD en heb bepaalde flashen enzo uit gezet naar de ssd toe maar op me andere schijven staat het wel aan.
4:voor de rest schijven zijn niet vol en ssd all helemaal niet.
5:memory test van windows geen problemen gevonden

hopelijk is dit geneog informatie voor jullie dat jullie me kunnen helpen

mvg bram b

Hallo Bram. Als je op klokslag twaalf een raar gezicht trekt dan blijft dat zo staan he? Mogelijk heb je alleen te weinig "virtueel geheugen." Dat is het geheugen dat naar het wisselbestand (swapfile) op de harde schijf geschreven wordt. Het komt veel voor dat toepassingen deze vol schrijven en dat de toepassing of de computer dan stopt. Stel de maximum grootte in op drie maal je fysieke geheugen. Wil je het helemaal goed hebben, schakel het dan uit, herstart de computer in veilige modus en defragmenteer de schijf. Dan opnieuw instellen en weer opstarten Er kunnen dan geen fouten in zitten en het is zo niet gefragmenteerd.

Een toepassing als een updater kan de computer bezet houden. Bekijk de lijst van Opstarten in MSCONFIG dus nog eens kritisch. Behalve de opdracht "msconfig" ook de opdracht sfc /scannow geven om Windows te controleren.

Hoor je geen schijfgeluiden als de computer traag wordt, zoals van indexeren of virus scannen?

Met een hulpprogramma kan je het geheugen op de achtergrond laten controleren en beheren. Vaak krijg je dan meer ter beschikking. Een voorbeeld hiervan is Rambooster: http://www.freedownloads.nl/rambooster.htm

Om te zien of er fouten worden gemaakt moet je eens bij Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken kijken. Niet elke fout is even belangrijk en sommige fouten zijn slechts constateringen maar misschien wordt er daarin wel een schuldige aangewezen.

bedankt voor de reactie,

zal wel even naar kijken maar bij mijn wetenen kan hij alles weg schrijven op me d,e,f schijfen alleen c niet want dat is slecht voor me ssd
daarom ben k ook niet van plan me ssd te defragmenteren wat zoals k heb gelezen niet hoeft bij een ssd nee me schijven maken geen herrie virus scanner doet alleen scannen als k me pc langer dan 30 min niet heb gebruikt.

mvg bram

Lees nergens welke windows je gebruikt en is die 32 of 64 bits?

Het wisselbestand mag gewoon op ssd staan hoor en die mag ook een vaste waarde hebben, is een stuk sneller dan op een harde schijf.

gebruik windows 7 64 bits

bij mijn wetende is wisselbestand dat wordt aangemaakt en naar tijdje weer verwijdert en dat is slecht voor je SSD

Niet op de systeemschijf hebben zou de schijfcontroller minder belasten en is prima maar hoe groot is het? Defragmenteer deze schijf en dat wisselbestand dan, om zeker te zijn dat gegevens kunnen worden weggeschreven daarnaartoe, vooral als het systeemgeheugen vol raakt gebeurt dat. Het is heel wel mogelijk dat dit niet lukt. Een handigheidje is om de minimum grootte net zo groot te maken als de maximum grootte. Het kan namelijk zijn dat Windows juist daar moeilijk over doet.

Door maar 4 gig geheugen bij een 64 bits OS zal er best veel worden geswapt, het wisselbestand op een harde schijf zetten zal behoorlijk vertragend werken, die op een ssd zal een stuk sneller zijn, opperde al die vaste waarde.
Dat er een max. aan zit met het gebruiken van een nand fash memory is bekend maar het is toch geen zondags pak?
Er worden soms kleine ssd schijven voor de ready boost gebruikt, dat is alleen maar lezen en schrijven.

Overigens kun je bij het gebruik zien waarvoor het wordt gebruikt, daar die services voor nazien kan helpen.
http://support.microsoft.com/kb/2160852

goedendag,
kan je mij misschien uitleggen hoe je kan defragmenteren in veilige modus met w7 ultimate want wat ik ook probeer zelfts met cmd dit lukt dus niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag een eigen topic aanmaken. Je reageert in een topic van 2012, welke niet actueel meer is. Tevens is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan