Geheugen modules bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smacrander

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Wie kan me zeggen waarom in mijn Packard Bell desktop pc het bijplaatsen van geheugen modules niet wil ? Ik heb 2 modules DDR 512 Mb . Zet ik deze er beide in dan start de pc niet op . De beide modules zijn goed ... apart doen ze het wel .
Processor is Celeron 2,60 GHz , kloksnelheid 2,59 GHz . Besturingsprogr. Win XP .
Nu heb ik voorlopig in het ene slot 512 Mb en in het andere 216 Mb en dat levert 704 Mb op . De beide modules van 512 Mb zijn van hetzelfde merk . Maar beide erin gaat dus kennelijk niet . Graag reactie !
gr. Stef ( fabrikaat )

Een 216MB geheugen module bestaat niet, dit zal 256MB zijn. Hiervan wordt kennelijk iets van 32MB voor de onboard videokaart gebruikt.

Heb je wel gekeken bij Packard Bell wat je pc kan ondersteunen?

Een 216MB geheugen module bestaat niet, dit zal 256MB zijn. Hiervan wordt kennelijk iets van 32MB voor de onboard videokaart gebruikt.

Heb je wel gekeken bij Packard Bell wat je pc kan ondersteunen?
Je hebt helemaal gelijk , het is natuurlijk 256 Mb . In de gegevens van het moederbord vond ik : 2 184-pin DDR DIMM socket
Supports DDR266/200 SDRAM ,
Supports up to 2 GbB DDR DRAM ( max )
Supports only 2,5V DDR DIMM
Supports 64 bit DRAM integrity mode
Supports up to 2 un-buffer Double-sided DIMM DDR260/200
Aan de hand van deze info zou ik denken dat er met 1 Gb geen problemen zouden zijn , of wel ?
Met dank voor je reactie !

opgelost

Je hebt helemaal gelijk , het is natuurlijk 256 Mb . In de gegevens van het moederbord vond ik : 2 184-pin DDR DIMM socket
Supports DDR266/200 SDRAM ,
Supports up to 2 GbB DDR DRAM ( max )
Supports only 2,5V DDR DIMM
Supports 64 bit DRAM integrity mode
Supports up to 2 un-buffer Double-sided DIMM DDR260/200
Aan de hand van deze info zou ik denken dat er met 1 Gb geen problemen zouden zijn , of wel ?
Met dank voor je reactie !

Inmiddels is probleem opgelost ... ik heb nu 1 module van 1 GB erin en iemand anders heeft nu mijn 2 x 512 MB . Zo is iedereen weer blij !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan