Geheugen moederbord Asus P5VDC-X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donniej83

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Hallo!

Ik had even een vraagje over het geheugen. Ik wil nieuw geheugen kopen en ik weet ook wel welke ik zou willen maar de vraag is of het in mijn moederbord gaat.

Het moederbord dat ik heb is de P5VDC-X:

Front Side Bus : 1066 / 800 / 533 MHz
Geheugen : 2 x 240-pin DIMM Sockets support max. 2GB DDR2 533/400 non- ECC, unbuffered memory
2 x 184-pin DIMM Sockets support max. 2GB DDR 400/333/266 non- ECC, unbuffered memory.

etc etc

Zoals het hier staat is het op mijn moederbord dan niet mogelijk om een geheugen module te kope hoger dan 533?

Alvast bedankt,

Onno

Tja, die bus is niet sneller, dus max. 533mHz, misschien iets overclockbaar, maar toch.

Zet er een setje in, van 2 modules voor dual-channel, dan is dat nog iets sneller.

Snellere geheugens kunnen er wel in, maar die draaien toch maar op 533, met kans op dat ze het helemaal niet doen, indien ze niet in de vendors list staan.

hhm oke..

maar waar is Front Side Bus : 1066 / 800 / 533 MHz dan voor. daar staan ook die snelheden die er zijn voor geheugen? Of vraag ik nu iets raar:p

Die zijn voor de processor, het geheugen loopt daar asynchroon van, geregeld in de northbridge in dit geval, sinds 2001 ofzo.

Ok bedankt voor je antwoorden! Mischien eens een nieuw moederbord kopen. Hetgeen in mijn pc is best snel alleen me moederbord is een wat goedkopere volgens mij. Misschien een idee welk moederbord ik zou kunne aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan