Geheugen niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

Ik heb zaterdag een nieuw geheugen gekocht bij geheugenkopen.nl
Dit is hetzelfde merk als ik voorheen bij hun heb gekocht. Het gaat hier om een 256 MB SDRAM PC133 geheugenmodule.

Probleem is dat mijn pc hem niet herkend. ALs ik ze beide erin stop, dan ziet mijn pc maar 256 mb (mijn oude geheugen dus). Als ik mijn oude geheugen eruit haal en de andere (de nieuwe dus) erin laat dan piept mijn pc en doet hij verder niets.
Als ik de geheugenmodule ook op de plaats van mijn oude zet (2 sleuven totaal) dan gebeurt hetzelfde. Oftewel het ligt niet aan de sleuf. Want als ik mijn oude op de plaats van de nieuwe plaats en de nieuwe eruit laat dan werkt hij ook en toont hij 256 MB.

Wat kan ik doen?

Ik denk dat mijn geheugenmodule kapot is.

Dat denk ik ook. Maar dit is het risco dat je loopt, om bij dergelijke zaken aan te kopen.:(

ja ok maar vorige keer ging het wel goed

Nu dus niet, kan het niet zo zijn dat ik iets moet resettten zodat hij hem wel herkend. Het is wel gewoon een 256 mb sdram pc133 kaart

Is het exact het zelfde geheugen latje, en daarmee bedoel ik: Double side of single side. Ma ja, is en blijft risicovol. Eens moet alles de eerste keer zijn hé

Je hebt toch in je vorige topic een uitdraai gemaakt met Everest?
Controleer nog eens of het wel klopt.
Hoeveel piepjes hoorde je eigenlijk?

Daar staat: DRAM Slot #1 256 MB (SDRAM)

Laatst bewerkt:
Gewoon terug sturen je het toch, Niet goed geld terug.

hangt ook van je bios af, sommige bios'n moet je bv de "home "toets ingedrukt houden als je je PC opstart met nieuwe hardware er in.
Deze geven een (permantente) error bij wisseling of wijziging van hardware.
Met name "phoenix" bios heeft hier een handje van

Misschien dat dit nog als een lichtpuntje op je geheugen gaat schijnen..:thumb:

Stanley, je had al problemen met dat oude reepje. Had je misschien nog een reepje op voorraad en heb je toen de verkeerde gepakt?

Elisa, nee, het is echt het nieuwe reepje.

Als ik dat reepje erbij plaats dan is mijn pc ook veel slomer dan sneller
Ook als ik mijn oude eruit haal en alleen de nieuwe erin laat dan
geeft de pc een harde piep een rustpauze een harde piep een rustpauze enz

Ook via Everest herkent hij hem niet.

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

Versie EVEREST v2.20.405/nl
Startpagina http://www.lavalys.com/
Rapporttype Snelrapport
Computer LACHMANSMM
Maker Stanley Lachman
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)
Datum 2006-03-20
Tijd 07:52

--------[ SPD ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ DIMM1: AMD ETON ]

Eigenschappen Geheugenmodule:
Modulenaam AMD ETON
Serienummer Geen
Modulegrootte 256 MB (2 ranks, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype SDRAM
Geheugensnelheid PC133 (133 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning LVTTL
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Normaal (15.625 us), Self-Refresh

Laatst bewerkt:
Hij is echt stuk hoor.
Want op de pc hier op mn werk als ik hem daarbij plaats wordt hij ook niet herkend.
En ja deze mobo ondersteunt ook deze kaarten:p

Dus dat wordt een boos mailtje naar de verkoper:)

Ik snap er niets meer van.

Nu wilde ik een kingston 512 MB SDRAM PC133 erin plaatsen op de plaats van de nieuwe geheugenmodule. En deze herkent hem ook niet!

Nu heb ik de geheugens verwisseld (van dimm plaats dus) En nu herkent hij de 512 mb wel en de 256 mb (oude geheugen) op de plaats van de nieuwe geheugenmodule ook.
Dus totaal heb ik nu 768 mb geheugen.

Maar waarom pakt hij ze als ik ze omwissel wel?

zal ik het nog moeilijker maken?

Ik werk nu al 7 uur aan een stuk door met een oud geheugen op mijn werk. Deze geheugenmodule had ik thuis vervangen door de nieuwe van geheugenkopen.nl, omdat ik dacht dat deze kapot was. De nieuwe van geheugenkopen.nl is weer teruggestuurd. En deze module die hier op het werk erin zit, werkte bij mij thuis dus niet meer goed (pc liep telkens vast). En nu loopt hij niet vast in een ander moederbord (dat wel)

Dus naar alle waarschijnlijkheid is toch de dimm gleuf kapot van mijn moederbord.
(zie ander topic)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=244545

Voor diegene die het echt niet meer snappen

1. Oude situatie 256 MB SDRAM DIMM 1 in 2002
2. 256 MB SDRAM bijgekocht op DIMM2 totaal 512 SDRAM in 2005
3. PC slaat vast, SDRAM van DIMM 1 weggehaald, SDRAM van 2. op plaats gezet van DIMM 1, pc loopt weer perfect.
4. Conclusie 1. was kapot, nieuwe sdram 256 mb besteld bij geheugenkopen
5. Nieuwe reep wordt niet herkend op DIMM1 of DIMM2, reep teruggestuurd. reep kapot geleverd?
6. 512 SDRAM (werk) op plaats van DIMM1 gezet, 2 op zijn oude plaats (DIMM2) gezet, pc loopt weer perfect. 512 SDRAM op DIMM2 werkt niet herkend op DIMM1 wel. 2. wordt ook herkend op DIMM2, totaal 768SDRAM
7. 1. ('kapotte geheugen') in pc werk gezet, werkt ook perfect.
8. Conclusie DIMM2 sleuf is defect, maar 2. wordt wel herkend als 256SDRAM ?

Laatst bewerkt:
Gewoon terug sturen je het toch garantie op, Niet goed geld terug.

9. PC (thuis) had ik aan laten staan, pc was niet vastgelopen, na een tijdje werken erop weer wel. Opnieuw opgestart pc liep weer vast binnen no-time
10. SDRAM 256 MB op DIMM2 losgekoppeld. Alleen 512SDRAM op DIMM1 is nu werkend.

Mijn conclusie DIMM2 is kapot.

Jullie conclusie? Toch nieuw moederbord plaatsen ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan