geheugen niet optimaal ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
ik heb 512mb (2x 256mb) aan geheugen in mijn pc zitten. toch wordt de pc al traag als ik rond de 200mb gebruik (bij windowstaakbeheer ).

Waar kan dit aan liggen, gebruikt de pc misschien maar een geheugen-blok ?

Is het mogelijk meer gegevens van de pc te verkrijgen?
Processor, Moederbord en liefst ook de frequentie ven het ram.

Processor: Intel pentium 4 2800 MHZ
Moederbord: Intel D915PGN
frequentie van geheugen: 400 MHz

en het is toch 1 blok van 512mb, net gecheckt

Laatst bewerkt:
Ik zou het spijtig genoeg weten, alleen is 512 MB aan de lage kant.

ja het is inderdaad niet een van de nieuwste, maar het zou toch raar zijn als hij maar 200 vd 512mb gebruikt en het dan al niet trekt waar heb ik dat die overige 300+ nog voor nodig

Ik vermoed dat hij dan al dingen gaat wegschrijven naar het virtueel geheugen zodat de pc dit telkens uit de harde schijf moet lezen.

heb trouwens net een programmaatje freemem professional geinstalleerd en die zegt dat er 300+ mb gebruikt wordt, dus windows zal het wel niet goed hebben weergegeven.

dan moet ik inderdaad gewoon een nieuwe computer kopen :confused:

Je kan dit uitschakelen maar met 512 MB ram is dit niet verstandig, dan zit je direct met een geheugenprobleem.

In mijn geval is dit wel uitgeschakeld.

Als je deze sleutel in het register aanpast, zal windows eerst het bestaande geheugen gebruiken, daarna pas gaan swappen, oftewel het virtuele geheugen aanspreken.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

DisablePagingExecutive = 1

Ook is het vastzetten in een vaste waarde van het virtuele geheugen handig om overmatig geswap te voorkomen, b.v. op 500mb, tevens moet ik zeggen dat 512mb intern geheugen voor XP, voldoende is om er normaal mee te werken.

ik gebruik XP normaal, maar heb wel emule aanstaan en die wil nog wel eens veel geheugen opslurpen

ik zal het trucje proberen en kijken hoe het uitwerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan