Geheugen nieuwe laptop loopt spontaan vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

stekkie

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Enkele weken geleden een nieuwe Acer laptop aangeschaft. Bij de installatieprocedure koos ik per ongeluk voor Engelse taal ipv Nederlands. De volgende ochrend Acer gebeld, die mij keurig zgn. OEM opstartdiscs kosteloos toestuurde, omdat ik de dag na aankoop al om de nieuwe discs kwam.

Omdat mijn oude laptop nog prima is (zouden we doorschuiven naar de kinderen), besloot ik de nieuwe Acer maar even niet te gebruiken voordat de discs binnen zouden zijn. Immers, bij het opnieuw de installatieprocedure middels deze disscs te doorlopen, zouden al mijn documenten en programma's weer verdwijnen.

Vorige week ontving ik de discs, dus met deze discs de opstartprheugen van deze laptop nu spontaan steeds verder vol, zonder dat ik er verder wat aan doe. En niet met MB's, maar met GB's tegelijk. ocedure weer opnieuw doorlopen. Daarna wat programma's en documenten naar de nieuwe Acer gezet. Helaas loopt het geheugen van mijn nieuwe aanwinst spontaan vol, zonder dat ik er zelf dingen aan toevoeg. En dan heb ik het niet over MB's, maar over tientallen GB's per dag.

Ook al uitgebreid gescand op virussen met de meegeleverde virusscanner, niets te vinden. Weer opnieuw de opstartprocedure met de discs doorlopen. Updates van Windows haal ik netjes binnen als die er zijn. Maar helaas de laptop blijft steeds verder vollopen. Wie herkent dit en wie weet wat ik hieraan moet doen?

Hoi,

wat bedoel je met "werkgeheugen loopt vol"?
Je zegt met GBytes tegelijk.Maar een beetje laptop heeft -laat ons zeggen zo'n
6 GB aan werkgeheugen(wat al veel is).
Je probleem is niet echt duidelijk.

Groetjes

Even om het zeker te weten; hebben we het hier over de hdd of over het RAM?
Want als het de RAM is dan is dat idd een beetje, apart...

Beste John en Radicalgamer, sorry ik was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik heb het over het hdd gedeelte, niet over het intern werkgeheugen :o

Hoi,

die "installatieprocedure" waar je van spreekt, daarbij moet je hd toch volledig geformat worden?
Op die manier kan je hd niet vol lopen lijkt me.

Wat zijn precies OEM opstartdiscs?

En als je de dag nadien al gebeld hebt naar Acer ,hoe kan de laptop al vol staan met
"documenten en programma's" die door de nieuwe install weer zouden verdwijnen?

Niet echt duidelijk je verhaal:cool:

Laatst bewerkt:
Klopt, met die installatieprocedure wordt volgens mij de hele HD volledig geformateerd. Maar zo gauw ik hem weer aansluit op het internet, dan loopt de boel dus weer opnieuw vol.

OEM opstartdiscs, zo noemde de man van de helpdesk van Acer deze discs.

Ik heb de dag na aankoop gebeld over de discs, omdat ik de taal verkeerd had ingesteld, lastig alles in Engels, ben ik niet zo'n held in. Toen dus even niets met de laptop gedaan. Pas nadat de discs binnen waren en ik de opstartprocedure opnieuw doorliep, heb ik er documenten opgeplaatst van mijn oude laptop. De oude laptop eerst gescand op virussen, na plaatsing de nieuwe laptop nogmaals gescand, geen virussen.

Toen de laptop na aansluiting op internet vervolgens vol begon te lopen, heb ik de opstartprocedure nógmaals gedaan, dus de boel weer geformateerd. Vervolgens gewacht met plaatsen van documenten, alleen de laptop op internet aangesloten, waarna hij wederom vol begon te lopen...

Hopelijk is het zo duidelijker? Sorry, ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen...

Laatst bewerkt:
Ok Stekke, nu begrijp ik het probleem.

Je kan toch achterhalen welke gegevens er op je hd opgeslagen worden(heb je wel al gedaan denk ik).

En als je nu gewoon een nieuwe install doet,een virusscanner installeert en eventueel Winpatrol(die houdt alles in het oog en als er een nieuw programma gestart word-o.a. virussen en andere rotzooi-moet je eerst bevestiging geven ) en dan aansluit op het internet en kijkt wat er gebeurt.Als hij dan niet volloopt zit er misschien iets tussen je documenten die je overzet van je andere pc.

Je kan de "oude" laptop scannen met MBAM of SUPERANTISPYWARE (telkens de freeware),die haalt er dikwijls ook nog rotzooi uit.Doe een diepe scan.

Die ervaring heb ik ook gehad onder windows xp pro,welke OS heb jij?waarschjnljk een win7 aangezien het een nieuwe laptop is.

Groetjes

Na weer opnieuw de opstart discs gedraaid te hebben, heb ik verder niets gedaan, alleen de laptop op internet aangesloten. Dus geen andere progjes of docu's erop gezet. Wederom loopt de schijf vol, na binnenhalen van gebruikelijke officiële updates van Windows. Lijkt dus iets mis met fabrieksinstellingen. Laptop gaat voor onderzoek/reparatie terug naar Acer. hopelijk komt hier meer duidelijkheid uit...

We wachten het af, als ik wat weet, laat ik weer van me horen.
Tot nu toe in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Gisteren mijn laptop weer terug gekregen van Acer. Er zou een fout gezeten hebben in de opstartdiscs. Het probleem lijkt nu opgelost, geen vollopend geheugen meer, ondanks dat ik er inmiddels mijn eigen documenten en andere programma's opgezet heb. :thumb: voor de vlotte afhandeling en john ross en radicalgamer bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Stekkie

Ok, graag gedaan en bedankt om toch nog te zeggen hoe het is afgelopen.

:thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan