Geheugen of harde schijf stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moegewerkt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2016
Mijn acer aspire laptop startte deze week plotseling heeeeeel traag op. Besloten om eens een reset te doen naar fabrieksinstellingen, maar dit bleef vastzitten. Met een Bootable Ubuntu CD geboot en persoonlijke bestanden overgezet naar USB (sommige konden niet gekopieerd worden). Met een Windows schijf geboot en in de setup via CMD -> diskpart de HDD 'clean' gemaakt + Met chkdsk een hdd test gedaan: geen fouten gevonden. Vervolgens een nieuwe versie van Windows geïnstalleerd. Dit lukt maar bij opstarten geeft hij foutmeldingen dat hij bepaalde .dll's niet kan vinden. Dit is het geval met 2 verschillende Windows 10 versies.

Wat moet ik nu vervangen? Hdd of ram? als ik boot via cd of USB werkt alles goed, dus leek mij het aan de hdd te liggen. Maar chkdsk geeft geen fouten...

Iemand raad?

heb je wel een uitgebreide scandisk gedaan en laten scannen op beschadigde sectoren?
Want de normale controleert alleen de bestanden en als je dan eerst de partitie verwijderd en opnieuw gemaakt hebt, is er weinig te controleren.

Een chkdsk /r controleert alles.
Zou met b.v Hirens Boot cd opstarten en een smart uitlezing uivoeren.

Laatst bewerkt:
Heb het eens geprobeerd. Bij stage 5 "looking for bad, free clusters" blijft hij vasthangen. In een stap eerder (looking for bad clusters in user file data) heeft hij wel enkele clusters kunnen repareren. Heb het 2 maal geprobeerd

Zou een nieuwe schijf aanschaffen, wordt alleen maar minder nu plus al die ergernissen erover, dingen kosten in verhouding niet zo veel meer.

Vreemd...
Normaal gesproken zou je een S.M.A.R.T melding moeten krijgen tenzij dat uitgeschakeld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan