Geheugen oorzaak van conflict?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Gisteren heb ik mijn geheugen laten verhogen van 512 naar 1024. Meer kon niet want dan start mijn pc niet meer op. Dat doet deze met 1024 veel al als ik reset en niet automatisch. Ik heb een P4 2600. Deze is weliswaar van 2003 maar werkte goed. Ik heb tevens een dvd speler bij laten plaatsen. Ik heb nu 2 spelers in mijn pc. Echter de ene keer kent de pc wel een brander maar de andere keer weer niet. Als ik opdracht geef om de cd uit te werpen dan openen beide spelers het laadje. Om kierewiet van te worden. Zo-even gebeld met de winkel die deze geinstalleerd heeft maar daar geven ze aan dat 't moederbord wel kapot zal zijn. 2 dagen terug draaide mijn pc nog prima. Graag advies/ jullie mening.

Gokje

Het lijkt mij mogelijk een probleem met de master/slave instelling. Het is een oudere Pc dus IDE aansluiting dan moet je op de achterkant van de drive de connector (over de 2 pinnetjes) van een op master en ander op slave zetten. Lijkt alsof ze nu identiek staan (2 laatjes open etc).
Succes Foleor

Gisteren heb ik mijn geheugen laten verhogen van 512 naar 1024. Meer kon niet want dan start mijn pc niet meer op.
Voeding? (Merk / Wattage)

Ik heb tevens een dvd speler bij laten plaatsen. Ik heb nu 2 spelers in mijn pc. Echter de ene keer kent de pc wel een brander maar de andere keer weer niet. Als ik opdracht geef om de cd uit te werpen dan openen beide spelers het laadje. Om kierewiet van te worden.

Achterop de DVD speler zitten pinnetjes. Als je de PC open schroeft, haal je de spelers er even uit. De ene master:

:-:-: Master

:-:-: Slave

(Dik gedrukt daar moet het hoesje omheen)

De 2e DVD speler in het midden laten zitten. (Ligt eraan hoe de IDE kabels zijn aangesloten, midden is dacht ik master en aan het einde van de kabel slave).

Zo-even gebeld met de winkel die deze geinstalleerd heeft maar daar geven ze aan dat 't moederbord wel kapot zal zijn.

Dat denk ik niet, dit heeft er niks mee te maken. Meer het aansluiten dat niet correct is verlopen (MasterSlave voor DVD spelers, voeding probleem met het geheugen, of dat het moederbord niet meer dan 1 Gig ondersteunt)

Laatst bewerkt:
Probleempjes en Foleor. Kan het zijn dat de master/slave instelling de oorzaak kan zijn dat de pc niet automatisch start? Pc loopt niet door en na reset ga ik verder met laatst werkende verbinding! Dat dit het euvel kan zijn? Ik laat jullie het resultaat weten. Ook hier is recessie.

Nee, dat heeft er niks mee te maken. Als die in de weg zaten bij het opstarten zou er een CD in moeten zitten waar ie op blijft lezen of ie er vanaf kan starten.

Ik laat jullie weten hoe dit af gaat lopen. Bedankt:thumb:

Nee, dat heeft er niks mee te maken. Als die in de weg zaten bij het opstarten zou er een CD in moeten zitten waar ie op blijft lezen of ie er vanaf kan starten.

@Probleempjes...

Ik ga er van uit dat jij denkt dat de nieuwe CD drive op dezelfde kabel is gehangen als de eerste CDdrive.... Maar: stel dat de tweede CDdrive op dezelfde kabel is gehangen als de Harddisk en er is een Master/Slave conflict, dan heb je wel degelijk problemen met opstarten......

@Probleempjes...

Ik ga er van uit dat jij denkt dat de nieuwe CD drive op dezelfde kabel is gehangen als de eerste CDdrive
.... Maar: stel dat de tweede CDdrive op dezelfde kabel is gehangen als de Harddisk en er is een Master/Slave conflict, dan heb je wel degelijk problemen met opstarten......

Dat denk ik inderdaad ;)

Hmm.. Weet ik dat ook weer. (Zelf wel 2 DVD spelers aan 1 kabel gehad, maar hardeschijf op een aparte, dus nooit geen probleem gehad :rolleyes:)

Het lijkt mij mogelijk een probleem met de master/slave instelling. Het is een oudere Pc dus IDE aansluiting dan moet je op de achterkant van de drive de connector (over de 2 pinnetjes) van een op master en ander op slave zetten. Lijkt alsof ze nu identiek staan (2 laatjes open etc).
Succes Foleor

Lijkt mij onmogelijk, de speler zal niet herkent worden door de bios als zij op hetzelfde staan ingesteld. Als dit wel goed staat, kan er een kabelbreuk de boosdoener zijn of er is een 40 draads kabel gebruikt i.p.v. 80 draads.

Verder hoor ik hier niemand over een nieuwe backup batterijtje van je bios, gezien de pc uit 2003 is en waarschijnlijk nooit is vervangen.

Heb je wel compatible geheugen laten plaatsen die je moederbord ondersteund?
Vooral oudere moederborden zijn hier gevoelig voor.
Als de pc wel is doorgestart, zie je dan geen problemen staan in apparaatbeheer?

jackall,

straks ga ik naar iemand die meer verstand heeft van pc's dan ik. Een backup batterijtje? Daar heb ik nooit van gehoord. ik heb deze pc 6 jaar terug gekocht en nooit problemen meer gehad. M.a.w. er is nooit iets vervangen. Geheugen zou moederbord moeten ondersteunen. Ik heb deze laten plaatsen in de winkel waar ik 'm gekocht heb en daar is de pc bekend. De kabel is niet vervangen. Maar voorheen draaide 1 speler. Dus dat dat zou kunnen. In apparaatbeheer staan overige apparaten en multimediacontroller aangegeven met een geel vraagteken. Vreemd is ook als deze computer mijn G-schijf, dus mijn speler/brander laat zien en ik klik daar op dat deze verdwijnt. Ik neem in ieder geval jouw tips mee.:thumb:

Dat je speler verdwijnt in verkenner kan je mogelijk oplossen met een registertweak.
We horen het later wel als je meer weet.

iedereen,

Mijn PC draait als een speer. Een genot. A) beide spelers stonden op master. Dit was door medewerker in pc winkel niet gecontroleerd. B) Geheugen werd wel gezien maar was niet goed geplaatst en veroorzaakte daardoor problemen. Het is nu zelf zo dat de ik buiten de 1025 de oude 512 bij heb kunnen plaatsen en het werkt super.

Iedereen bedankt.:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan