Geheugen op Asrock 880G Extreme3

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Goedenavond beste mensen,

ik ga na lang overwegen toch een pc bouwen. Ik weet al welke componenten het gaan worden:
Processor:

AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box

Moederbord:

ASRock 880G Extreme3 €

Nu zit ik alleen te bedenken wat voor geheugen ik hier op ga klikken, dit is wat het moederbord ondersteunt volgens de fabrikant:

- Dual Channel DDR3 memory technology
- 4 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1800(OC)/1600(OC)/1333/1066/800 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 16GB*

Nu zit ik voornamelijk te denken over de 1600 mhz geheugen, maar er staat OC achter( staat denk ik voor over clocked)
DE VRAAG:betekent dit dat ik pas na het overklokken die 1600 mhz heb? Of kan ik ze er gewoon inklikken,zonder overklokken en werken ze dan ook? Heeft iemand hier ervaring mee? Advies zou ik waarderen,

Alvast hartlijk dank voor het lezen!

Groetjes Articcie

Zoals je het zelf al opmerkte, staat: "OC" inderdaad voor 'over clocked' .. En inderdaad, die waarde's krijg je dus alleen als je gaat overclocken .. Dus, als je er b.v. DD3 800 geheugen er in zet, en je clocked niets over, dan is het gewoon 800 Mhz. Overclocken is een optie hé, geen must ;)

En overigens een goede keuze qua hardware! :thumb:

Fijn om te horen dat het een goede opstelling is qua hardware.
Dan ga ik denk ik voor de GeIL Black Dragon Dual Channel Kit - 4GB Geheugen ,deze loopt op 1333 Mhz, is dit een goede aavulling op deze configuratie? Of kan het beter? Mijn budget voor het geheugen ligt op max € 120. En met een blik op de huidige systeemeisen, is 4 GB toch wel een minimaal denk ik?

Ik zit eens even te kijken op asrock website naar de QVL voor geheugen, hierbij staat alleen bij de ddr3 1800mhz ,dat dit overclocked gebeurt. Bij de ddr3 1600 mhz echter staat dat niet. Maar bij de algemene moederbord specifacaties staat dat zowel 1600 en 1800 pas na overklokken behaald kunnen worden... Welke gegevens moet ik geloven? de algemene specificaties of de QVL van het geheugen?

Ik heb dit moederbord ook onlangs aangeschaft en heb hetzelfde probleem met het geheugen: Met Kingston dual channel 1600MHz geheugen(KHX1600C9D3K2/4GX).

Ik heb in het BIOS onder OC Tweaker - Memory Configuration - de Memory Clock op [800MHz DDR3_1600] gezet. Eveneens de DRAM Voltage op 1.65V en CAS/TRCD/TRP/TRAS op 9-9-9-27.

CPU-Z geeft het volgende aan (onder tabblad SPD); PC3-10700 (667 MHz) voor beide slots. Ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren.
Ik vind het wel vreemd dat de Windows7 (64bits) prestatie-index maar een 5,9 toekend aan het geheugen terwijl voor de cpu en gpu een 7,3.

[edit]Ik heb nu de default settings voor de BIOS geladen. Daarna draait het geheugen op 1333MHZ. Hierna heb ik de bovenstaande settings weer ingevoerd. Toen heb ik de prestatie-index nogmaals uitvoerde werd het geheugen wel een 7,3 toegekend.

Goed, mijn probleem lijkt te zijn opgelost. Echter beschik ik niet over de volledige technische know how atm i.v.m. het geheugen en biossettings.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Oude topics mogen met rust gelaten worden. Deze is van 2010, dus lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan