Goedenavond beste mensen,
ik ga na lang overwegen toch een pc bouwen. Ik weet al welke componenten het gaan worden:
Processor:
AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box
Moederbord:
ASRock 880G Extreme3 €
Nu zit ik alleen te bedenken wat voor geheugen ik hier op ga klikken, dit is wat het moederbord ondersteunt volgens de fabrikant:
- Dual Channel DDR3 memory technology
- 4 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1800(OC)/1600(OC)/1333/1066/800 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 16GB*
Nu zit ik voornamelijk te denken over de 1600 mhz geheugen, maar er staat OC achter( staat denk ik voor over clocked)
DE VRAAG:betekent dit dat ik pas na het overklokken die 1600 mhz heb? Of kan ik ze er gewoon inklikken,zonder overklokken en werken ze dan ook? Heeft iemand hier ervaring mee? Advies zou ik waarderen,
Alvast hartlijk dank voor het lezen!
Groetjes Articcie
ik ga na lang overwegen toch een pc bouwen. Ik weet al welke componenten het gaan worden:
Processor:
AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box
Moederbord:
ASRock 880G Extreme3 €
Nu zit ik alleen te bedenken wat voor geheugen ik hier op ga klikken, dit is wat het moederbord ondersteunt volgens de fabrikant:
- Dual Channel DDR3 memory technology
- 4 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1800(OC)/1600(OC)/1333/1066/800 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 16GB*
Nu zit ik voornamelijk te denken over de 1600 mhz geheugen, maar er staat OC achter( staat denk ik voor over clocked)
DE VRAAG:betekent dit dat ik pas na het overklokken die 1600 mhz heb? Of kan ik ze er gewoon inklikken,zonder overklokken en werken ze dan ook? Heeft iemand hier ervaring mee? Advies zou ik waarderen,
Alvast hartlijk dank voor het lezen!
Groetjes Articcie