geheugen op Galaxy S4

Status
Niet open voor verdere reacties.

putifar

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Ik heb een smartphone Samsung Galaxy S4. Het phone geheugen is 16 GB.
Ik heb er een SD-kaart van 16 GB gekocht.
Ik moet kan slechts enkele apps op de SD-kaart zetten en mijn foto's.
Nog steeds komt soms de melding "geheugen vol" En inderdaad mijn phone geheugen is bijna vol.
Hoe komt dit en waarom kan ik niet meer op mijn SD-kaart zetten m.a.w.
hoe los ik mijn probleem op ?

Hoi putifar

Misschien heb ik mis ( excuus dan ! :( ) maar ik zal een back-up van contacten enz.. in dit geval willen maken en vervolgens zal ik mobiel op fabriek instellingen terug brengen vervolgens opnieuw met memory kaartje proberen ...

Ik gebruik geen deze mobiel type ( ben dol op Windows-Phone's ! ) maar denk ik dat zoiets zal toch kunnen werken :(

Laatst bewerkt:
Heb SD van 16 GB gekocht maar daar komt bijna niets op. Het probleem zit in geheugen van telefoon.

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat standaard alles in het telefoongeheugen wordt opgeslagen, m.a.w. ik denk dat je het ding moet 'vertellen' waar íe alles moet opslaan. Bij geen opdracht van jou slaat het standaard gegevens op in het telefoongeheugen. Je zal dus aan moeten geven dat (bijv.) foto's, video's en muziek op de SD kaart moeten worden opgeslagen. Je kunt deze data ook handmatig naar de SD kopiëren maar dat heeft als nadeel dat ze in de standaard 'app' dan vermoedelijk niet zichtbaar / oproepbaar zijn. Handiger is om bijv. voor foto's en muziek de SD kaart als standaard map op te geven.
Datzelfde geldt voor je contacten. Het grote voordeel daarvan is weer dat je gewoon binnen Windows de mapjes met foto's en contacten naar een map op je computer kunt kopiëren, zodat je een goede backup hebt voor het geval er ooit wat misgaat en je zou moeten resetten naar factorywaarden. Mijn ervaringen met Samsung Kies zijn van dien aard dat ik je deze software voor backups niet direct wil aanbevelen.

Laatst bewerkt:
Daarnaast kan je via applicatiebeheer veelal je apps van je toestel verhuizen naar je sd kaart.

Via applicatie beheer heb ik er slecht 4 kunnen verplaatsen. En dat is het probleem.

Ik denk dat applicaties mogelijk niet je grootste probleem zijn, maar juist de hoeveelheid data aan foto's, filmpjes en muziek.

Ik heb geen filmpjes of muziek meer enkel foto's en deze krijg ik wel op SD kaart.

Ik ben geen smartphone app kenner, maar ik geloof nooit dat appjes zomaar even 16 gig bij elkaar kunnen wegvreten. (tenzij je er een paar honderd hebt gedownload) Anders wordt het wanneer de appjes bepaalde userdata gaan opslaan en dan moet ik toch weer terugverwijzen naar eerdere berichten. Zorg dat data op de SD kaart komt, whatever van welke app. De appjes kunnen volgens mij het beste gewoon vanaf het telefoon geheugen draaien. Ik heb net even snel een rondje app winkel gedaan en zie appjes van 3,5 mb tot 55 MB. Al zou je alleen maar grote hebben geïnstalleerd, dan nog zou je er om slechts 1 gig weg te slobberen, 18 kunnen installeren. Stel dat jij een nogal druk persoon bent v.w.b. appjes en je zou er een stuk of 72 hebben (waar ik mij overigens weinig bij voor kan stellen), dan nog zou je bij gemiddelde app grootte van 50 Mb, 'slechts' +/- 3,8 gig van je telefoongeheugen gebruikt hebben.

Laatst bewerkt:
Mijn probleem is in feite niet opgelost. Maar kan niet worden opgelost doordat je maar een beperkt aantal apps kan overzetten naar de SD kaart. De enige mogelijkheid om meer geheugen te hebben is mijn cachegeheugen regelmatig opkuisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan