Geheugen plaatsen in laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter mazi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mazi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2003
Wie heeft er ervaring in het plaatsen van geheugen in een laptop, ik bezit een Compaq Armada 1750 en zou deze willen uitbreiden met 128 mb geheugen zo heb ik 192 mb erin nu zit er 64mb geheugen in wat maar zeer weinig is voor Xp te laten draaien. Maar ik weet niet hoe ik dat geheugen erin moet krijgen heeft iemand ervaring in geheugen plaatsen in laptops??,

het is een beetje lastig uit te leggen, maar meestal moet je de module er een beetje schuin indrukken en dan naar beneden..het wijst eigenlijk voor zich..

Met geheugen plaatsen in een gewone pc heb ik ervaring maar met een laptop niet, overigs waar bevind de geheugen module zich????

Onder de laptop zit een klein dekseltje, als je deze opent zie je een klein geheugen printje, het is geen reepje net als in een gewone pc.

Boven het bestaande geheugen moet je de nieuwe plaatsen , je ziet vanzelf een soort sleufje [ houder ] het printje moet je een beetje schuin erin drukken dit kan wel eens zwaar gaan hou hiermee rekening.

Als je de print erin heb zitten kantel je alles weer naar beneden en komt hij plat boven de bestaande geheugen.

groetjes speedtouch

Geplaatst door mazi
Wie heeft er ervaring in het plaatsen van geheugen in een laptop, ik bezit een Compaq Armada 1750 en zou deze willen uitbreiden met 128 mb geheugen zo heb ik 192 mb erin nu zit er 64mb geheugen in wat maar zeer weinig is voor Xp te laten draaien. Maar ik weet niet hoe ik dat geheugen erin moet krijgen heeft iemand ervaring in geheugen plaatsen in laptops??,

Nou,ik werk bij Acer,en de hele dag met laptops,het is bij sommige typen notebooks zo,dat het geheugen onder je keyboard zit,en dan word het wat lastiger voor een leek.
Ik zou als ik jou was eerst even vragen bij een leverancier als je twijfeld,want een laptop verkeerd openmaken loopt wel eens duur af.

Ook heb je allerlei soorten geheugenreepjes,met allen verschillende uitsparingen,en zelf als het de juiste uitsparing is,wil ie evengoed nog wel is niet werken.

Ga dus even naar een dealer is mijn advies.

en je moet ook een geheugen hebben van compaq ..een andere merk pakt niet...(heb zelf ook een compaq en ook een geheugen erbij gezet)

Leo je hebt helemaal gelijk , nu je het zo schrijft herinner ik het mij.

Zelf heb ik een acer en deze zit onderop onder het dekseltje.
Voor mijn baas heb ik een compaq en deze zit inderdaad onder het toetsenbord.

Kijk ff in het boekje van de compaq hier staat het wel in .

groetjes speedtouch

Wat type geheugen betreft heb ik het juiste type bij Kingston gevonden doch ik zoek iemand die dit reeds geplaast heeft in een Compaq Armada 1750 en mij kan uitleggen hoe het eigenlijk juist moet??

Bel ff met de leverancier om precies te weten of het geheugen boven of onder geplaatst kan worden,je moet niet ''klooien'' met een laptop...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan