honda4life
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 14 nov 2007
Hallo, sinds kort doet ondze andere computer raar, deze heeft steeds perfect gewerkt
2 slots DDR geheugen:
1 Samsung DDR 256 Mb 333Mhz
1 TwinMos DDR 256 Mb 333 Mhz
plots computer traag, opnieuw opstarten maar 256 Mb herkend (POST), eens aan die latjes rammelen terug 512 Mb (denk dat hij dus gewoon tijdens windows van 512 naar 256 kan)
bios defaults bracht niks op
memtest: elke mogelijke combinatie geprobeerd, SOMS foutmelding bij 2 latjes, wel heb ik de indruk dat het slot 2 is dat voor problemen zorgt als er 2 latjes inzitten: de geheugenlat zit iets losser als in slot 1 (ja ik kan correct geheugen steken) én na memtest (indien er één latje weg is gevallen) voelt dit werkgeheugen minder heet aan.
Connectoren kuisen: bracht niks op
moet nu gaan eten, als er systeemspecs nodig zijn....
merci e
2 slots DDR geheugen:
1 Samsung DDR 256 Mb 333Mhz
1 TwinMos DDR 256 Mb 333 Mhz
plots computer traag, opnieuw opstarten maar 256 Mb herkend (POST), eens aan die latjes rammelen terug 512 Mb (denk dat hij dus gewoon tijdens windows van 512 naar 256 kan)
bios defaults bracht niks op
memtest: elke mogelijke combinatie geprobeerd, SOMS foutmelding bij 2 latjes, wel heb ik de indruk dat het slot 2 is dat voor problemen zorgt als er 2 latjes inzitten: de geheugenlat zit iets losser als in slot 1 (ja ik kan correct geheugen steken) én na memtest (indien er één latje weg is gevallen) voelt dit werkgeheugen minder heet aan.
Connectoren kuisen: bracht niks op
moet nu gaan eten, als er systeemspecs nodig zijn....
merci e