Geheugen probleem Compaq Armada 1573D

Status
Niet open voor verdere reacties.

nol51

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Ik heb een compaq armada 1573D van mijn kleinzoon hier en heb hem schoongemaakt maar hij blijft langzaam dus wil ik er geheugen bijzetten.
Daar loopt het op stuk.
Er zit 32mb standaard in en kan in het slot maximaal 64 mb bij gezet worden
Ik heb gekeken in de handleiding en daar staat dat er 64MB - PC66 in moet.
Ik heb een stukje van 64MB - PC66 gekocht van het merk HP type F1457A maar hj ziet het niet terwijl als ik er een stukje indoet van 32MB dan ziet die het wel.
Wat kan de oorzaak zijn ???

compaq pc's zijn heel gevoelig aan hun merk geheugen , het kan goed zijn dat het type toch niet hetzelfde is en hij het daarom niet ziet.
het beste is om met het oude latje van 32mb naar de winkel te gaan zodat juist hetzelfde kan besteld worden,

wat ook kan is dat je pc twee geheugenslotjes heeft en er max 64mb inkan,dit wil zeggen dat er in elk slotje maar 32mb in kan ( al geeft ie in de meeste pc's dan wel 32mb aan ook al zit er 64mb in )

compaq pc's zijn heel gevoelig aan hun merk geheugen , het kan goed zijn dat het type toch niet hetzelfde is en hij het daarom niet ziet.
het beste is om met het oude latje van 32mb naar de winkel te gaan zodat juist hetzelfde kan besteld worden,

wat ook kan is dat je pc twee geheugenslotjes heeft en er max 64mb inkan,dit wil zeggen dat er in elk slotje maar 32mb in kan ( al geeft ie in de meeste pc's dan wel 32mb aan ook al zit er 64mb in )

Het oude latje van 32MB heb ik niet, de 32MB zit vast gesoldeerd in de laptop.
En er zit maar 1 bankje in voor een geheugen van maximaal 64MB en de maximale snelheid mag maar 66 zijn.
Nu heb ik zo´n latje gekocht maar helaas, geen goede.
Vandaar mijn vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan