Geheugen Probleem!! Dell PIII 500 mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjboeve

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hey,

Ik heb een 3 geheugen modules gekocht van 256 SDRAM - 133 mhz, nu vertelde de mensen bij mycom mij dat deze moesten werken op mijn moederbord!

Maar wanneer ik de geheugens er in stop krijg ik de volgende melding bij het opstarten van mijn computer:

"System Configuration Data updated, Event Log messages, Enter Setup to view error

0232: Extended RAM Failed at offset: 1B"

Wie weet waarom mijn geheugen niet werkt, ik heb bij Dell van de site de technische specifiecaties van mijn moederbord bekeken, en volgens mij moeten ze het toch echt doen! (zie hieronder)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn Grote probleem!

"Tech Spec:
Architecture ECC or non-ECC SDRAM modules
DIMM sockets three; gold contacts
DIMM capacities 32, 64, 128, and 256 MB
Minimum RAM 64 MB (non-ECC)
Maximum RAM 768 MB
Frequency 100 MHz
Clock cycle 10 ns (supports 4 clocks only)
CAS latency three
SPD revision 1.2A
Buffering unbuffered
Voltage 3.3 V
Data bus width 8 bits
BIOS address E8000h - FFFFFFh

Gewoon terug brengen naar MYCOM !
Wat zij nog steeds niet snappen, dat sommige
"A" merken specifiek geheugen gebruiken en denken
nog steeds dat het geheugen dat zij verkopen het op alles probleemloos doet.. MIS !

als je geheugen zoekt voor een DELL koop
die dan ook gewoon lekker bij dell. Het type geheugen wat DELL gebruikt is speciaal voor een bepaald type moederboard.
Als je dan toch om die paar eurotjes die het iets meer kost velegen zit, koop het dan bij:
http://www.geheugen.com
Deze leveren specefiek geheugen voor diversen merken.
Dit geheugen is dan ook een copie van het origineel geleverde geheugen van b.v. DELL of Compaq of HP of IBM. Het is een bedrijfje die zelfs levenslange garantie beweert te geven op zijn geheugen modules...

Ik hoop dat je iet hebt aan dit advies.

groetjes Carpangler

Wel, het is juist andersom, veel mensen denken dat A-merk PC's apart geheugen nodig hebben, zoals "compaq-geheugen" en dit is dus niet juist. In een Compaq past gewoon standaard geheugen. Compaq, IBM, Dell enz. gebruiken de standaard chipsets die worden gemaakt door Intel, SIS, Via enz. het verschil zit in het feit dat A-merk fabrikanten bepaalde merken en types geheugen testen en garanderen dan dat dit geheugen werkt. Ook Asus doet dit bijvoorbeeld, in de handleiding van mijn moederbord staan diverse types geheugen vermeld die gegarandeerd werken. Ander geheugen doet het echter prima.

Op het werk werken we alleen met Compaq (straks IBM) voor bedrijf-kritische PC's (servers) gebruiken we gegarandeerd geheugen, voor werkstations kopen we bij de lokale computerboer geheugen wat ze toevallig hebben liggen, nooit een probleem. Garantie op een goede werking hebben we dan echter niet meer.

Het probleem ligt eerder in de aansturing van het geheugen door de chipset. De BX chipset bijvoorbeeld kan geen enkelzijdig geheugen aansturen. Tegenwoordig wordt er bijna alleen nog maar enkelzijdig geheugen verkocht. Advies is dan ook te proberen dubbelzijdig geheugen te krijgen, dit is echter vaak wel duurder.

Hey,

Ik weet al waarom het niet werkt het klopt inderdaad ik moet dubbel zijdig geheugen hebben! En ik had bij Mycom idd alleen enkel zijdig geheugen!

Dus ik ben nu opzoek naar het dubbel zijdig geheugen maar in iedergeval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan