Geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimage

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Omdat ik regelmatig tegen de 80% van m'n geheugen gebruikte, dacht ik goed te doen een 512 MB latje bij te steken.
Affijn een 256 latje uit het eerste slot gehaald deze naar de derde overgezet en de 512 in de eerste geplaatst.
Na dit gedaan te hebben en de pc opnieuw opgestart werd er nog steeds maar 512 MB herkent.
Ik m'n pc boer gebeld en deze raadde mij aan het latje eens enkel in de eerste te plaatsen en de rest eruit.
Affijn ik dit gedaan waarna ik een waarschuwing van een vrouwenstem (Dr. Voice) vanuit m'n pc kreeg, dat het geheugen niet helemaal jofel was.
Hierna alles weer in de originele staat hersteld (512 lat eruit) en vanmiddag de pc-boer weer gebeld en het hele verhaal verteld, waarna hij aangaf dat het of een kapot bankje kon zijn of dat ik een biosupdate nodig had.
Kom ik nu net thuis start de pc op en merk dat er nu ineens slechts 256 Mb wordt herkent.
Om zekerheid van zaken te hebben het 512 Mb latje er weer bijgepakt, deze in het derde slot geplaatst en de pc herstart.
Ik kwam netjes bij het keuzemenu van de dualboot uit, maar wanneer ik XP koos kreeg ik een foutmelding dat hij een system32/pci (o.i.d.) bestand miste.
Koos ik vervolgens voor 98SE dan kreeg ik het beginscherm van 98SE te zien en startte de pc weer opnieuw op.
Inmiddels de 2 x 256 latjes weer terug op z'n plek gezet en de 512 helemaal eruit gehaald, maar ik zit nu nog steeds met het probleem dat er maar 256 MB wordt aangegeven.
O, ja even ter info; Ik heb alles netjes gedaan zoals het hoort; ontladen, stroom eraf enz. dus daar kan het niet aan liggen, het mobo is (of was) ook niet het probleem want deze kan 1 Gig per slot aan (zie knop systeem).
Wat denken jullie? heeft een biosupdate nut of heeft het (waarschijnlijk kapotte) geheugen m'n mobo verkloot?

Het probleem is inmiddels opgelost door m'n pc-boer. :)
Twee sloten wilden de bankjes niet zo goed contact laten maken, ondanks dat ze wel goed te locken waren.
Na wat gepriegel en wat harder doorduwen maakten ze wel goed contact en herkende het BIOS wel het volledige geheugen.
Bij deze dus de complimenten aan m'n pc-boer, voor het (gratis) verhelpen van dit probleem, dat is pas service. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan