geheugen probleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

oswaldo.r

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Hallo allen ..

Heb eergister nieuwe geheugen DIMMetjes gehaald 2x 512 MB PC 3200.
Ging eigelijk vanaf het begin al niet lekker, bij eerste x leek de pc wel een magnetron naar te doen ( beeb beeb ).
Na wat gemarten werkte de pc na 6 x proberen ( Heb telkens omgeruild in bankjes en een te gelijk getest ).
Maar nu ik net thuis kom en de pc opstarten liep het in win xp na 5 minuten al vast , en na een reset kwam de bios niet verder dan de POST .
heb 4 x gerset , maar kwam niet verder . een dim eruit en opstart kwan niet verder dan melding NTDL ontbreekt :(:(.
Heb toen de pc uit gezet en ff ontlaad , heb batterij eruit gehaald en de Cmos ( heet het toch ? ) gerest .
Bios opnieuw ingesteld , pc werkt weer , maar met een dimm.
1x 512 MB . Heb een test gedaan met programma EVEREST home edition. Waar uit bleek dat de pc met dimm 1 sneller is dan dimm 2 ook afzondelijk van erkaar getest.
test ik met 2 tegelijk is mijn score velen malen lager Bijv leesprestatie is meer dan 900 MB / s gezakt .En bij de test staat dan geen Pc 3200 DDR SDRAM meer maar PC 2700 DDR SDRAM :s ..
is de geheugen dan kapot ofzo of ligt het aan de pc ?
heb een :
Athlon64 3000 Gigabyte GA-K8VT800
Of kan ik beter om gaan ruilen voor een andere ?(Geheugen dan he ;))
Vindt het wel een terleurstelling heb je een snelle pc ,prop nieuwe geheugen erin die eigenlijk sneller moet wezen dan de vorige PC 2700 , is het alleen maar langzamer op geworden :(:(
als iemand weet hoe of wat GRAAG ..
grtz Oswaldo.

Gelet op wat je allemaal al hebt geprobeerd, zou mijn advies op dit moment luiden: eerst nog even met 2 andere dimmetjes proberen (omruilen) en als de winkelier dat niet wil, dan :
pc kast even loskoppelen van alle randapparatuur en meenemen naar de leverancier van de dimmetjes. Die wil dan vast wel even in zijn winkel een monitor aan jouw pc hangen en dan weet je binnen een paar minuten of met een paar andere dimmetjes het probleem over is, of dat er wat anders aan de hand is. Echter, gelet op het feit dat je een goed werkende pc had voordat je een geheugenuitbreiding begon, mag je heel voorzichtig aannemen dat het probleem idd. bij de nieuwe dimmetjes zit.

Is het uit te sluiten dat je bij het plaatsen van een nieuwe dim het geheugenvoetje hebt beschadigd ???

bedankt voor de reactie ;).
Ik ben gisteren even bij Paradigit geweest en probleem uit gelegt, en woensdag kan ik de geheugen daar laten testen.
De bankjes of voetjes zijn niet beschadigd, want als ik een dimm in bankje 1,2 of 3 druk is het gewoon pc 3200 dimmetje.
En als ik nu dimm 2 er alleeen in doe is het ook een pc 3200, alleen als ik ze samen doe is het op eens een dikke soep :(.
maar ik wacht even af tot woensdag .
iig bedankt hoor ;)
oswaldo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan