geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmeister

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
ik heb gister 1 reepje van 1gb geheugen gekocht.
nadat ik hem erin heb gedaan en alles start ik hem op krijg ik de check staat er dat ik ma 1 gb geheugen erin heb zitten maar ik heb ook nog een reepje van 512mb er in zitten en als ik die eruit haal staat er inplaats van 1gb dat ik maar 512 mb geheugen erin heb zitten en met everest home edition geeft die wel aan dat er 1 reepje van 512 in zit en 1 reepje van 1gb.
zou het aan het moederbord kunnen liggen ? het is een soltek sl85erv2-c | erv2-cl en heeft maar 2 dimm slots.
iemand een idee ? alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Probeer ze eens te wissellen, dus de ene in de andere en de ander in het ene slot. Klinkt misschien heel vreemd, maar ik had ooit een moederbord waarbij de hoeveelheid geheugen werd bepaald door de eerste bank als max. Dus slot 1 512mb, dan dus slot 2 ook 512, ook al is die groter.

En nou ken ik de specs niet van het moederbord, maar misschien kan het bord maar maximaal 512 mb aan, dan heb je helaas gezegd gewoon ....... pech.

oke ik probeer het wel even. en mijn moederbord kan max 2gb aan.
bedankt.

Zit er niet toevallig een onboard video kaart op het meoderbord die shared video geheugen heeft en 512 mb afneemt?

oke kan je kijken of er op het moeder bord ook een video kaart in gebouwd zit?

dan zou er lijk mij toch een port aan de achter kant moeten zitten

in de handleiding staat 2gb max

ik kan geen onboard video kaart vinden

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eerst om alleen je 1 gb kaart in je MOBO te zetten en kijken of die dan boot...
Neem aan dat je wel hebt gekeken wat voor geheugen er in je mobo moeten (snelheid)? Bij sommige mobo's moet of kan je de snelheid aangeven van je geheugen in je BIOS.

Probeer eerst maar 1 gb (nieuwe bank) te plaatsen en kijken wat er dan gebeurt (of je foutmeldingen krijgt).

ik heb al geprobeerd met alleen die 1 gig maar dan geeft die aan dat er maar 512 mb in zit maar bij everest home staat dat er 1 reepje van 1gig in zit en dan kijk je bij memory en daar staat dat er maar 512 in zit

Hoi !

Tja, enkel/dubbelzijdig probleem !

Iedere mobo-fabrikant geft aan welk merk/type geheugen compatibel is met welk moederbord.

Dus van je 1 Gig (dubbelzijdig) wordt maar de helft gelezen !

Omruilen voor hetzelfde type wat er nu in zit !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan