geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, heb een memtest gedaan, 2 geheugen latjes per keer.

's avonds aan gezet, en bij de 1e 2 latjes 7 passes laten doen, en de overige 2 latjes 10 passes laten doen.

Zonder enige errors/problemen/etc.

Dus het enige wat nog eventueel zou kunnen werken is een bios update ...

Zou kunnen, maar wat spelen met de geheugensettings en het voltage zou je ook eerst kunnen proberen, weet niet of nu een biosupdate waar dit probleem niet bij staat nu zou helpen, het is de geheugencontroller die dwars ligt.

Hmm..

Heb totaal geen verstand van settings veranderen, maar als je bijv. het voltage verhoogt, dan verhoog je toch het voltage van het geheugenlatje zelf, en niet van de geheugencontroller?
Want dan heeft het alsnog geen zin, als ik 4 latjes erin doe kan ik niet eens in m'n bios komen.

Of kan je per slot het voltage veranderen..

Waarom zou je het voltage van de controller willen verhogen?, wat übehaupt niet kan.

Het gaat om de herkenning van het geheugen door die controller, door het verhogen van het voltage, bij een matige voeding b.v., krijgt het geheugen misschien wel voldoende sap om de controller zijn werk te laten doen.

Nee heb je.

Zal 't zo even proberen. Naar hoeveel V zal ik het dan verhogen? 1,9, 2,0 ?

Maarja, hier is het volgende probleem alweer (of het hier iets mee te maken zou hebben weet ik niet.)

Het afgelopen half uur is mijn computer 3x uitgevallen, en 2x vastgelopen (kon niks meer doen, zelfs niet de muis bewegen).
Er stonden programma's aan zoals MSN, avast, IE en WMP.

Denk zelf dat het aan de voeding ligt (X-Gear 400W..).
Ook al wordt er van x-gear voedingen gezegd dat ze crap zijn, maar heb er vroeger nooit problemen mee gehad, tot nu toe.

Er zit nu 2 GB in.

De 2e reply ging daar al over, een andere proberen, dan weet je het zeker.
Dan pas aan andere dingen gaan freubelen mocht het niet werken.

Heb je een punt.

Na voltage op 1,920 V te hebben gezet, tot nu toe geenn problemen meer gehad met vastlopen of uitvallen PC.

Daarna heb ik het 4e latje erin gezet, en toen kreeg ik het scherm van de bios te zien!
Jammer dat mijn systeem daar blijft hangen. Boot menu/bios settings 'starten' ook niet op.

Edit:: Voltage gezet op 2 volt, en ik schrijf nu deze edit met 4 latjes erin :).

Zal nog even met nTune een stability test doen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, en ik zet de vraag maar op 'opgelost'.

~Maarten

Laatst bewerkt:
Helaas, op 2 Volt heb ik nu dezelfde problemen met uitvallen, vastlopen etc.

Heb dus toch maar weer 1tje uitgehaald, en merkte op dat die wel gemiddeld warmer was dan normaal.

Lijkt me niet slim om het nog nog eens te verhogen (naar 2,1 volt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan